Gå til innhold

Gode 80x80 kabinettvifter


creation

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen :)

 

Min AMD 2800 barthon ligger til vanlig på 45-50 grader, men etter ca 1-2 timer med Far Cry går temperaturen opp mot 60-65 grader. Dette er såklart alt for mye

 

På selve prossesoren sitter en GlacialTech Igloo Breeze eller noe i den duren.

 

Kabinettet mitt

 

Jeg har sett at bak på kabinettet er det plass til to 80x80 vifter, og har derfor planer om å sette inn 2 stk.

 

Noen som har tips om gode 80x80 vifter som kan brukes og hvor man får kjøpt disse? Har Claes Ohlson eller Bilteam gode vifter?

 

Takk for svar :)

Endret av creation
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KJørte nettopp Far Cry demoen med kabinettdøra åpen, samme resultat, like høy temp.

 

MÅ vel med andre ord bytte CPU vifte, kjøper den fra Zalman som ahr fått så bra respons :)

 

Noen som ahr link til guiden om hvordan man bytter kjøler?? (sett at det finnes en slik guide da)

Lenke til kommentar

har ingen link men kan forklare deg litt

 

Det spørs hvor trange festene er, men hos meg er det bare å dytte litt hardt ned på "håndtaket" på kjøleren og kanskje hjelpe til litt med et flatt skrujern i midten av det "håndtaket" til de kommer av (ikke slipp mens du har 1 eller 2 av festene av, da blir det litt mye belastning på den siste clipen) og når du har fått av den så er det bare å lirke av den andre. Har du hatt på kjølepasta så kan den være litt seig men vri litt på den til den kommer av

Lenke til kommentar
Har også tenkt å kjøpe 2 80x80 Vifter til å sette bak i kabinettet.

Har sett litt på Papst-viftene på Microplex, er de greie?

 

Er denne grei?

Den viften du viser til er stillegående. Vær imidlertid klar over at den ikke flytter voldsomt mye luft.

 

Har nettopp vært gjennom viftevurdering selv fordi jeg trengte ny vifte i en PSU. Jeg endte opp med en slik:

 

Smartcooler vifte, 47m³/time, 9-21 dB(A)

 

Denne er temperaturregulert og mere stillegående enn Papts viften (12 dB) på laveste hastighet.

 

Maks luftmengde på denne er som du kan se 47m³/t. Papst viften gir såvidt jeg kan huske maks 33 m³/t.

 

Men det er klart, hvis kabinettet ditt mesteparten av tiden er glovarmt inni så er det vel liten vits med en temperaturregulert vifte.

 

Edit: Har redigert linken.

Endret av six
Lenke til kommentar
Har også tenkt å kjøpe 2 80x80 Vifter til å sette bak i kabinettet.

Har sett litt på Papst-viftene på Microplex, er de greie?

 

Er denne grei?

Den viften du viser til er stillegående. Vær imidlertid klar over at den ikke flytter voldsomt mye luft.

 

Har nettopp vært gjennom viftevurdering selv fordi jeg trengte ny vifte i en PSU. Jeg endte opp med en slik:

 

Smartcooler vifte, 47m³/time, 9-21 dB(A)

 

Denne er temperaturregulert og mere stillegående enn Papts viften (12 dB) på laveste hastighet.

 

Maks luftmengde på denne er som du kan se 47m³/t. Papst viften gir såvidt jeg kan huske maks 33 m³/t.

 

Men det er klart, hvis kabinettet ditt mesteparten av tiden er glovarmt inni så er det vel liten vits med en temperaturregulert vifte.

Skummel den linken din, havner på www.microsoft.com, selv om jeg jo ser at linken er til microplex....skummelt. eller er det mozilla som tuller med meg?

 

EDIT: nei, det er en http:// for mye, but still

Endret av Grell2k
Lenke til kommentar
Har også tenkt å kjøpe 2 80x80 Vifter til å sette bak i kabinettet.

Har sett litt på Papst-viftene på Microplex, er de greie?

 

Er denne grei?

Den viften du viser til er stillegående. Vær imidlertid klar over at den ikke flytter voldsomt mye luft.

 

Har nettopp vært gjennom viftevurdering selv fordi jeg trengte ny vifte i en PSU. Jeg endte opp med en slik:

 

Smartcooler vifte, 47m³/time, 9-21 dB(A)

 

Denne er temperaturregulert og mere stillegående enn Papts viften (12 dB) på laveste hastighet.

 

Maks luftmengde på denne er som du kan se 47m³/t. Papst viften gir såvidt jeg kan huske maks 33 m³/t.

 

Men det er klart, hvis kabinettet ditt mesteparten av tiden er glovarmt inni så er det vel liten vits med en temperaturregulert vifte.

 

Edit: Har redigert linken.

Den så alldeles GLIMRENDE ut ! :D

MEN: Ikke glem at temperaturegulerte vifter fungerer _kun_ etter hensikten som 'exhaust' vifter..

Liten vits i oplegget om de suger friskluft hele tida....

Bare så dere vet det...

:thumbs:

Lenke til kommentar

Takk for alle svar :) Her kommer en update!

 

Kjøpte meg en Zalman 7000CNPSA hos Digital Impulse til 395kr. Med hjelp av en kammerta fikk jeg montert den ( ble litt overasket da jeg innså at hele hovedkortet måtte ut).

 

Temp før: Idle 49 load: 65

 

Temp nå: Idle 38 load: har ikke testa enda

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...