anderfo Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Jeg prøver å koble min bærbare PC til en TV ved hjelp av S-video-kabel. Siden TV'en ikke har S-video-inngang bruker jeg en Scart-tilkobling for S-videokabelen. Problemet er at skjermkortet/driveren min ikke oppdager at TV'en er tilkoblet, slik at jeg ikke får stilt inn skjermen på dette. Jeg har tidligere koblet PC'en til en TV med S-video-inngang med bra resultat, men også på den TV'en fikk jeg trøbbel hvis jeg prøvde Scart-kontakten og overgangen min. Ved å kun bruke S-video fikk jeg lett velge å bruke TV-skjermen, mens dette valget ikke dukker opp nå. PC'en er Fujitsu-Siemens, skjermkortet er ATI mobility radeon 9000, driverversjon 6.13.10.6218 Er dette et vanlig problem, og kan noen hjelpe meg?
anderfo Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Skrevet 25. mars 2004 Ser ut til at flere har problemer med "Auto-detect"-funksjonen på skjermkortet, men jeg har ikke klart å finne noen løsning. Oppdaterte driveren min nå, uten at det hjalp..
Carnifex Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Ser ut til at flere har problemer med "Auto-detect"-funksjonen på skjermkortet, men jeg har ikke klart å finne noen løsning. Oppdaterte driveren min nå, uten at det hjalp.. Jeg har en lignende maskin som deg. Jeg må inn å "slå på" tv i skjerminnstillinger - advanced - displays dersom jeg ikke booter maskinen med kabelen i.
anderfo Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Skrevet 25. mars 2004 Ser ut til at flere har problemer med "Auto-detect"-funksjonen på skjermkortet, men jeg har ikke klart å finne noen løsning. Oppdaterte driveren min nå, uten at det hjalp.. Jeg har en lignende maskin som deg. Jeg må inn å "slå på" tv i skjerminnstillinger - advanced - displays dersom jeg ikke booter maskinen med kabelen i. Problemet er nettopp at jeg ikke får lov til å "skru på tv'en" på displays. Dette valget er skravert bort og det står "Not connected". Uten Scart-overgangen har jeg derimot muligheten til å velge TV som display, men på den TV'en jeg bruker nå er det ikke S-video-inngang... Jeg har også bootet maskina med kabelen i, uten at det ble noen forskjell.
anderfo Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Skrevet 28. mars 2004 prøv med en annen kabel Jeg har prøvd med 2 forskjellige s-videokabler i kombinasjon med 2 forskjellige scart-overganger. Samme resultat i alle tilfeller.
anderfo Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Skrevet 30. mars 2004 Fant en mulig "forklaring": http://www.ati.com/support/infobase/3056.html (scroll ned til pkt 2): Improper "load" on the TV out connector.TV device detection, mentioned above, is accomplished by testing for a 75 ohm impedance on the TV out connector. Most standard TV's and VCR's have this characteristic impedance, however, some high-end TV display devices (e.g. professional video production equipment) may not. If you're using high-end equipment, check for an impedance switch on the display device, or check the user's manual for an option to attach a 75 ohm load. Jasså, så det kan være mulig å sette en impedansomformer på s-video-kabelen for å få dette til å virke? Hmmm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå