Gå til innhold

Dual vapochill


vifteovn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok... Jeg tok ikke helt den med cs "dialekt". Jeg og bor på Sola og finner ingen linker mellom dialekten på Sola og cs.

Uansett, angående det med kondenser og kondensator. Beklager for misforståelsen, men igjen, det er ok.no sin feil som skrev feil i artikkelen sin...

pratet ikke til deg.

 

han sa: gidd.. = cs "dialekt".

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kom over denne tråden helt tilfeldig, og kunne ikke unngå å legge merke til den evigvarende(?) diskusjonen om hva som er mest rett av kondenser og kondensator når vi snakker om "radiatoren" i et kompressoranlegg. Saken er at kondensator i følge mine kilder er den korrekte betegnelsen i norge. I allfall i praksis (og vel så det tydeligvis). Hvis noen har lyst å diskutere dette - ikke ta det opp med meg i første omgang, men noen av mine kilder:

 

Caplex

Schlosser-Møller

Norcool

ntnu

For all del, tar de feil, tar jeg også feil...

Lenke til kommentar

Begge ordene blir brukt, ja. Men hva er mest korrekt, og hva blir brukt mest? Jeg åpnet forresten Clue, og skrev condenser inn, og det ble oversatt til kondensator... Og vi er alle enig om at condenser er korrekt, dermed er kondensator det også.

På den annen side har du jo et poeng med at noen korrekt nok forbinder kondensator med en elektrisk komponent. Men i "kjøleskap tråder" burde det jo være klart hva man tenker på. :)

Lenke til kommentar

Sei ikkje det, det kan fort oppstå full forvirring.

For å sitera meg sjøl:

 

Btw: Eg har alltid lurt på ka som skjer når du fryser ein kondensator.

 

Frå denne tråden Pc i fryser

 

Hmmm, dette blei jo berre tull :D

 

Vel saken er den at begge orda går fint an å bruka. Einaste personen eg kjenner som har peiling på området brukar faktisk begge orda. Noko eg ikkje la merke til før etter at eg skreiv innlegget i denne tråden.

 

Denne diskusjonen har litt potensiale, men kanskje ikkje like bra som denne.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=71684&hl=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...