Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med Trådløst lan


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et svært irriterende problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med...

 

Jeg bor på hybel, og fordi husverten ikke vil ha lagt opp kabler så gikkk jeg til innkjøp av et trådløst lan da jeg fikk bredbånd. Det er en Connect2air wlan Wirless Router fra Fujitsu siemens (ap-500rp) og et D-Link Usb adapter (DWL-120+) Routeren er koblet sammen med bredbåndsmodemet (som er et Zy-xel Prestige 600)

 

Problemet mitt ER:

 

1. Når jeg starter opp pc en kobler den på internett, og msn o.l. men etter en liten stund kobler den seg av. Dette skjer hver gang. Jeg kobler opp igjen ved å velge den trådløse tilkoblingen og trykke reparer.

 

2. Den kobler seg i fra ganske ofte, opp til 2 ganger i timen, men av og til går det 5-6 timer før den kobler seg i fra. Også her kobler jeg opp igjen ved å "reparere"

 

Dette er utrolig irriterende, og jeg håper noen kan hjelpe meg...

 

:no:

Endret av oaeide
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Du bør sjekke innstillingene på Prestigen din og wlan routeren. Zyxel boksen er også en router vil jeg tro. Er det en 650R-T3 eller en 650R-33 ? Du bør se til at prestigen ikke står i bridge. Få den trådløse ruteren i bridge.. Du kan telnette inn på prestige og konfigurere. Hvis du kjører en ipconfig på maskina di, hva får du for ip da?

 

 

Lillepondus

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Bra at det endelig kommer noen med peiling inn på nettverksdelen av forumet - de som er her fra før er enten late, eller ikke så flinke som de tror. Nå kommer sikkert denne tråden til å bli stengt fordi den er "for gammel" da, men alikevel.

 

Jeg har vert så heldig at alle mine problem løste seg med SP2 :D

 

Men bare for nyskjerrighetens skyld - hvordan funker bridge, hva gjør den? Ipen jeg får fra ipconfig er min lan ip, altså 192.168.1.34.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...