Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firewall og sikkerhet


Anbefalte innlegg

Hei, skal ha litt mere sikkerhet til ett firma.

 

Tenkte på å ha en firewall som er enkel og konfigurer, men vanskelig å hacke. er det noen som har no forslag. Jeg skal ha en "boks" ikke en pc som firewall.

 

Finst hvis jeg kunne konfigurert den firewallen hjem fra, men ennå være sikker på at serveren på bedriften ikke blir hacket.

 

Om det er mulig: få med muligheten til og overvåke traffiket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lite frima som brukerene skal kunne surfe internet, ikke no server ut mot internett, bare internt.

 

Budjet helst max 5000kr, men gode grunner aå mer.

 

De har router fra telenor(ADSL) + en extra router 3com trådløst, men den er bare mot 2 bærebare.

 

ca. 10 pc'er som skal på, men de står jo nå i en switch.

 

 

Firewallen skal helst kunne monteres i 19" rack

Lenke til kommentar

Jeg sitter selv og vurderer en 3Com OfficeConnect Secure Router. LINK

 

 

I dag har jeg en D-link 604. Denne virker bra men er litt for basic for mine behov siden jeg ønsker mer funksjonalitet. Den har iallefall stoppet mangt et angrep fra utsiden og den støtter syslog-server for å ta imot loggene. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjenner en som kjøpte seg denne her

 

Har ikke personlig erfaring med den, men skal være en helt grei og billig løsning.

 

DHCP-støtte, NAT-støtte, VPN, PAT-støtte (Port Address Translation), auto-uplink, trafikktilpasning, Stateful Packet Inspection (SPI), DoS angrepsprevensjon, pakkefiltrering, dynamisk DNS-server, kan administreres
Endret av mars001
Lenke til kommentar

Zolo: Han spesifiserte at han ikke vil bruke en pc som firewall!

 

mars001: Jeg synes ikke at 3000,- er en billig brannmur, men det kan godt hende at den er bra!

 

edit: forskjellen mellom mitt forslag og mars001 sitt er såvidt jeg kan se 48 flere vpn-tunneler... eller blingser jeg helt?

Endret av ob1
Lenke til kommentar
mars001: Jeg synes ikke at 3000,- er en billig brannmur, men det kan godt hende at den er bra!

 

edit: forskjellen mellom mitt forslag og mars001 sitt er såvidt jeg kan se 48 flere vpn-tunneler... eller blingser jeg helt?

DHCP-støtte, auto-uplink,DoS angrepsprevensjon, pakkefiltrering. + det du nevnte.

 

3000,- er ikke mye for en bedrift som trenger brannmur, please...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...