Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

asus Wl-500G


Anbefalte innlegg

har fått ny Router i dag fra komplett, men får den ikke til å fungere sammen med mitt adsl modem..

 

har kobla alt opp sånn som det skal..

 

1 pc er kobla til via netverksledning og en trådløst..

 

Får kontakt fra begge pcene, men kommer ikke ut på internet uansett ka eg gjør..

 

ISP er enivest (lokalt selskap i sogn og fjordane)

 

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg heller ikke hvordan din ISP kobler deg opp, om det er med dynamiske adresser, dhcp eller statisk adresse. Det kan også tenkes at de har et MAC filter slik som mange kabel leverandører har. Så jeg ville tatt kontakt med din internett leverandør og spørre dem om hvordan routeren skal settes opp.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Foreslår at du gjør et søk etter "Asus wl-500g" på dette forumet så vil du fange opp en del tips om hvordan du bør gå frem. Mye har vært sagt og skrevet.... Kan også anbefale å laste ned User Guide fra Asus sine hjemmesider - det ligger litt mer utfyllende og forklarende tekst med på web-versjonen.

 

Prøv i utgangspunktet å se om du kan få boksen til å fungere som et rent AP (aksess punkt) med null kryptering, uten noen form for filter eller brannvegger (konfigurer boksen med kabel oppkoblet - IKKE trådløst). Så tar du det stegvis deifra.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Har en slik Asus selv, og jeg hadde ingen problemer med å komme på nett gjennom den. Du må bare velge om du skal koble til med Ppooe(eller hva nå den tilkoblingen telenor bruker) eller ikke. Hvis det ikke er sånn ppooee-tilkobling, så bare velg at du ikke skriver inn brukernavn\passord og at du mottar IP fra modem.

 

Og legg inn siste firmware, Asus'en blir mye mer stabil da!

Lenke til kommentar

Og legg inn siste firmware, Asus'en blir mye mer stabil da!

Nå har jeg i ukesvis prøvd å laste ned firmware fra asus sine hjemmesider, men download og supportsidene deres åpnes bare med "The Web site cannot be found" melding.

 

Har også prøvd fra å nå disse sidene fra jobben, men med samme resultat...

 

Noen som har samme problem?

 

S-R.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Og legg inn siste firmware, Asus'en blir mye mer stabil da!

Nå har jeg i ukesvis prøvd å laste ned firmware fra asus sine hjemmesider, men download og supportsidene deres åpnes bare med "The Web site cannot be found" melding.

 

Har også prøvd fra å nå disse sidene fra jobben, men med samme resultat...

 

Noen som har samme problem?

 

S-R.

Nei, det fungerer fint her. Velg en annen node?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...