Gå til innhold

Anbefalling På CPU Vifte


-=Nike=-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg anbefaler volcano.. justerbar vifte.. nr 12 er vissst stillere enn 11

men ditt valg.. mitt valg falt på volcano.. ypperlig kjøleribbe bare.. ettersom jeg klarte og ødlegge vifta en stund.. en stund stod den uten vifte gående og den hold en fin temp uten å overstige 60 grader som er shutdown hos meg

Lenke til kommentar
Zalman CNPS 7000 ALCU.(hvis dne passer på hovedkortet ditt)

Super vifte, følger med hastighetsregulator. 25-32db noise tror jeg. Super til overklokking.

Kjører min på en p4 2.4c @ 3.5 med 1.675v på cpu.

Temp: 37c uten load Litt under 50c med load.

 

Edit;

 

Les test: http://www.ocshoot.no/7000cu.htm

 

 

Vi i OcShoot har aldri gitt karakterer på produktene vi har testet fordi vi kan ende opp med tidligere testede produkter som kan bli stående med like høy karakter eller tilogmed høyere karakter enn nyere og bedre produkter; men pr. idag er CNPS7000-Cu noe av det beste du kan få for P4 og vi gir CNPS7000-Cu kombinert med ZM-MFC1 vår høyeste anbefaling !

 

Den passer til AMD og Intels prosessorer

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar

jeg har ikke brukt hastighets regulatoren, ennå. Får vel koble den på og se hva som skjer.

Men på hjemmesiden til produsenten Zalman er det en liste over ikke komplatible hovedkort. Det er litt greit å lese, slik at en ikke kjøper ei vifte som ikke passer på hovedkortet.

 

Lykke til :)

Endret av bigbom
Lenke til kommentar
Zalman CNPS 7000 ALCU.(hvis dne passer på hovedkortet ditt)

Super vifte, følger med hastighetsregulator. 25-32db noise tror jeg. Super til overklokking.

Kjører min på en p4 2.4c @ 3.5 med 2.675v på cpu.

Temp: 37c uten load Litt under 50c med load.

Er ikke det en jækli høy volt da? trodde intel var på ca. 1.5...

 

xp2500en min er på 1,65 volt..

 

men 2,675 volt? eller er det skrivefeil?

Lenke til kommentar
jeg har ikke brukt hastighets regulatoren, ennå. Får vel koble den på og se hva som skjer.

Men på hjemmesiden til produsenten Zalman er det en liste over ikke komplatible hovedkort. Det er litt greit å lese, slik at en ikke kjøper ei vifte som ikke passer på hovedkortet.

 

Lykke til :)

hørtom angre rett.. alle butikkene lar deg gi tilbake his det ikke passer hovedkortet

Lenke til kommentar

Prøvde hasstighets-regulatoren, det hadde ingenting for seg. for på maks på regulatoren lå rpm 250 lavere (ca2400-2500 rpm) enn direktekoblet (ca 2650-2750 rpm)

Høyere rpm (revolutions per minute) gir mere kjøling, dette uten skjenerende støy.

Med det er andre vifter på markedet, så det lønner seg å skjekke rundt på foskjellige sider for tester. Det er litt viktigt, hvis du har tenkt å klokke.

Skjekk på overklokking.no :thumbup:

På forumet dær kan du bruke samme bruker navn og passord.

 

Lykke til :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...