Gå til innhold

Hvordan slette partisjoner?


Wooho

Anbefalte innlegg

Vet ikke om detet er feilpostet men trenger litt hjelp her! :blush: Det er slik at harddisken min på 120GB er delt inn i 3 partisjoner.

 

Går det an å slette disse partisjonene som er forholdsvis på 58GB 49GB og 6GB

 

Jeg ønsker å slette disse og lage tre nye som burde se slik ut:

 

C:\ Windows 10GB

D:\ Spill 100GB (kun nfor spill og filmer

E:\ Backup 5GB

 

Eller noen andre forslag. Har hørt at det er veldig lurt å ha OS på en egen partisjon. Slik er det ikke nå OS partisjonen deles med spillemappen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det går ann, MEN det går ikke like greit visst du skal beholde det som er innpå. Det kan være mulig i ditt tilfelle å partisjonere selv om du har noe på disken, men det blir mer avansert og omfattende.

Skal du beholde det som er på disken, eller går det fint å slette alt?

EDIT: Jo, og posten hører til i lagringsmedium, husk det til senere ;) Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Jo alt skal slettes. Skal ta backup på en flyttbar harddisk på 20 Gb av de viktigste filene. så alt som er på den 120Gb store harddisken skal selttes. :yes:

 

 

Men er det noe problem å slette disse parisjonene. Opplever at harddisken min jobber ekstremt tregt når jeg spiller Battlefield Vietnam. Derfor er grunnen for sletting av partisjonene. :D

Lenke til kommentar
Men er det noe problem å slette disse parisjonene. Opplever at harddisken min jobber ekstremt tregt når jeg spiller Battlefield Vietnam.

Nei, benytt Partition Manager eller boot fra dos og kjør fdisk. Begge programmene burde være greie å ta.

 

Ang. dårlig ytelse tviler jeg på at det skyldes partisjonsoppdelingen. Har du defragmentert disken? Er ytelsen/spec på maskinen god nok til å kjøre spillet raskt?

Lenke til kommentar

Kan ikke akkurat klage

 

Maskin:

 

P4: 2,66GHZ

512DDR (vet burde hatt mere men pengene er problemet)

Hercules 9800XT

120GB

 

Et spørsmål. Vet lite om sånne partisjonsprogrammer. Kan man ikke bare slette partisjonene og lage nye når man putter i Win XP cd`en i CD-rommen?

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Er det noe å hente hvis jeg har OS på en egen partisjon og spill på en annen? da mener jeg i hastighet og oppstart av programmer. Vil ting gå raskere? (vet dumt spørsmål men må vite det før jeg gjør noe dumt her) ;)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Er det noe å hente hvis jeg har OS på en egen partisjon og spill på en annen? da mener jeg i hastighet og oppstart av programmer. Vil ting gå raskere? (vet dumt spørsmål men må vite det før jeg gjør noe dumt her) ;)

Det er en fordel at C: er Ca 8 GB....... :thumbup: Og at swapfilen ligger samlet (blir lagt først innpå) på en lite brukt partisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...