Gå til innhold

Zalman Heatsink ZM17CU

Zjaxy

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tenkte denne kassa på mitt skjermkort kombinert med en vifte men vil jeg kunne overklokke

F.eks.

Er denne bedre?

og kan jeg i det hele tatt kombinere Zalman Heatsink ZM17CU med en vifte?

:thumbs:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jepp! Men det anbefales fra min side å kjøpe den viften som er laget for heatpipen. Kjør denne på 5 volt. Dette funker som f... på 9600XT@756/553 :thumbup:

Endret av baronKanon
Skrevet (endret)

Mnjoo... Du vil nok det, men det spørs om du får festet den like godt. Hvis den ikke er godt festet, vil du få vibrasjoner og støy. Jeg brukte en stund en liten 50mm-vifte, men tok den bort pga støy. Det som funker godt istedet er en av disse viftene som du plasserer i en ledig festebrakett rett under grafikkortet. Da suger den varm luft fra kortet og ut av kabinettet. Bråker litt denne viften også, men ikke så ille.

Endret av Aetius
Skrevet

Nei, målene er nok litt forskjellig. De har samme diameter, men ser du her så ser du at Zalman-viften er slimline, og har et litt anderledes festesystem. Selvsagt opp til deg hva du rigger til, men vær klar over at det som sagt kan føre til vibrasjoner og støy.

Skrevet

Leste en test av kjøleren og under der var det en TOPIC og der var det en som hadde greid å SVI TO STK GF4 TI 4200 og jeg har 9600XT!!

Skrevet

Dere spøker vel ikke med meg for det virker litt usansynlig at dere kjører deres 9600xt så HØYT.

Enten er det meg eller så gir 9600xt kortene fra seg LITE varme

Skrevet (endret)

9600XT-kortene er etter det jeg har hørt basert på 0,09 micron-teknologi, så det skal jo tilsi at de utvikler mindre varme ;) Men jeg lurer på hvordan Aetius klarer 625 på gpu uten vifte! *prøve selv*

Endret av baronKanon
Skrevet

106294.jpg

Det går så det suser, dette. Her om dagen greide jeg for første gang over 15000 på 3DMark01se. Og jeg HAR en slags vifte på kortet, after a fashion. Jeg har en SÅNN en stående rett under.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...