Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Versjonskontroll er 110% nødvendig, så det er fornuftig at de tenkjer på CVS.

 

CVS har sine svake sider og rare særtrekk, men det er veldig utbreidd og godt dokumentert. Rykta seier at Subversion er betre på ein del punkt, og det har nyleg kome i versjon 1.0.

Lenke til kommentar

Sitter å leser maks om CVS nå jeg, men hvis du mener det er utdatert så kan jeg nok lese om Subversion. Sitter på jobb med heavy streng firewall så jeg kommer ikke inn på sidene deres. Kunne du gitt meg noe info i ren tekst som private message? Så mye som mulig ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også hørt noe om "Arch" eller noe i den duren. Leste om det på en tråd her i forumet tror jeg. Var noen som drev på med slikt :)

 

Selv så koder jeg hjemme, offline, på laptopen min - jeg skriver manuelt ChangeLog osv. Jeg prøvde Seapine Surround SCM - men fikk det ikke til å funke.. Hadde dependencies så langt jeg husker :)

Lenke til kommentar

Selv når man koder hjemme og alene er det fordel med versjonskontroll. Den største fordelen, synes jeg, er å kunne branche: man får en ny idé man vil prøve ut, men man vet ikke om det kommer til å fungere eller om man virkelig vil beholde featuren, og i alle fall kommer den ta lang tid å kode og gjøre mye av resten av koden ustabil. Så man brancher, jobber i branchen mens «trunk» er urørt og like stabil, og når man er ferdig med den kule featuren i branchen, merger man den tilbake til trunk, og vips har trunk fått en ny kul feature, og er like stabil. Og, oj, etter en uke angrer man på den nye featuren likevel, og da er det bare å rulle tilbake en uke og late som ingenting er skjedd. Osv...

Lenke til kommentar

Benytter CVS på jobben.

 

Jobber 99% med Microsoft produkter, men benytter CVS/WinCVS. For vårt bruk er det både rimligere og bedre en f.eks. Source Safe.

 

Det finnes også andre kildekontrollsystemer, men CVS holder som regel.

 

CVS serveren kan også installeres på Windows NT, men det er nok å foretrekke å ha den på en Linux/BSD maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...