Gå til innhold

S50 eller IXUS 500?


Anbefalte innlegg

Valget står mellom disse to kameraene, hovedsaklig fordi jeg vil ha et kamera som bruker CompactFlash, som ikke er for stort og som har 5 MP.

Har i tillegg et EOS 10D.

 

Har noen erfaringer med disse to, takker jeg fo all hjelp. Tips om andre kameraer som oppfyller mine 3 kriterier tas også gjerne i mot! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, takk for gode tips.

Fordelen med de manuelle funksjonene vil jo være at hvis jeg ikke har med 10D (det er jo forholdsvis stort og tungt), så har jeg dem der også.

Har jo også et 2 MP IXUS-kamera, og det synes jeg blir litt for lite avansert, hvis ikke Canon har fikset på dette.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg nok har spart kronasjen og lagt dem inn i et nytt objektiv på 10D, da du allerede har en ixus! 10D er ikke så tung at det ikke er verdt å ta den med på ALLE anledninger som det over hodet er mulig å ta den med på!

Men så var dette bare min mening!

Lenke til kommentar

nå som diskusjonen var roundt Ixus 500 så tenkt eg skulle spørre om noe...

Eg har en Digital Ixus i, er veldig fornøyd med den. Den er veeeldig liten og eg kan ha den i lomma hele tiden. Eg kan justere en del ting, men den mangler optisk zoom og eg kunne godt tenke meg høyere MP. IXUS 500 ser også ut til å ha mye større lense. IXUS i har kun LCD, ikke viewfinder. Så da lurer eg på om IXUS 500 er bra alternativ, eller om det er så liten forskjell at det ikke er vits?

 

Takker for svar...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Objektivet på Ixus i kan være mindre enn Ixus 500, og samtidig levere like god optisk kvalitet på grunn av at Ixus i ikke har zoom.

Ok. Ixus i'n min går rett net i dongri bukselommen min, kan dette blir prob med 500.

ville du kjøpt ny viss du var meg? (eg har noen som bare venter på å få kjøpt Ixus i'n min....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...