karlstorpet Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Hei, jeg har et lite problem.. X finner ikke skjermen og/eller skjermkortet. Jeg har gått gjennom "xf86config -textmode" flere ganger med forskjellige innstillinger men det virker ikke som om noe funker. Jeg får kjørt kde i knoppix og prøvde å kopiere "xf86config-4" fila derfra men hadde ikke skrive rettigheter til harddisken... Under oppstart så jeg at den bruker "vesa" fordi den ikke fant noe som passet, men det var ikke til hjelp under debian virker det som. Prøvde også å bruke "xf86config-4" fila fra disse: http://perso.wanadoo.es/jtur/AcerTM290/ace...velmate290.html, http://www.pulia.nu/linux/doc/linux_on_ace...ate_290CLi.html Jeg har søkt masse på google og også i dette forumet men finner ikke løsningen på problemet, får opp en del tyske greier men jeg kan ikke tysk. Vet ikke lenger hva jeg skal søke etter så derfor spør jeg her. PS. Jeg er relativt ny når det gjelder linux (Jeg prøvde å instalere FreeBSD først men der stopper installeringen og pcen låser seg når den kommer til "pci_cfgintr:0:2 INTA BIOS irq 11", vil gjerne ha svar på hva som går galt her også hvis noen vet...)
karlstorpet Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Skrevet 21. mars 2004 Ingen som kan peke i riktig retning? Jeg er veldig ivrig på å få dette oppe å gå, men begynner å bli litt oppgitt ps. har lest faq tråden om det er sånn at en ikke får svar om en ikke har lest den..
objorkum Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Etter å ha prøvd disse forskjellige XF86Config-ene, hvilken error får du på "startx"? Husk at dersom du har filen XF86Config-4, vil den prøve å bruke den fremfor XF86Config filen.
klingtai Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 (endret) i den ene config-fila som den første linken din viser til, så står det: "Screen 0 "Screen0" 0 0" Det kan vel ikke være riktig?1?? Prøv å rett det til: Screen "Screen0" Tips: Prøv med VGA driveren i stedet for i810 Edit: tullete spørmål Endret 21. mars 2004 av runmad
klingtai Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Husk at dersom du har filen XF86Config-4, vil den prøve å bruke den fremfor XF86Config filen. Jepp... Logg inn som root $ cd /etc/X11/ $ mv XF86Config-4 XF86Config-210304.bak $ mv XF86Config XF86Config-4 $ cd /
karlstorpet Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Etter å ha prøvd disse forskjellige XF86Config-ene, hvilken error får du på "startx"? alltid "no screen found".. Husk at dersom du har filen XF86Config-4, vil den prøve å bruke den fremfor XF86Config filen. Det er den jeg har endret. Men har også prøvd å endre begge. "Screen 0 "Screen0" 0 0" Det kan vel ikke være riktig?1?? Prøv å rett det til: Screen "Screen0" skal teste det. Edit: tullete spørmål Hva mener du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå