Gå til innhold

Litt problemer for en nybegynner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Du kan ikke lage noen exe-fil såvidt jeg vet. Går ut i fra at det du har laget er kommando linje programmer og ikke applets. Hvis du bruker Jdk så kan du lagre filene du har som .java og bruk dos prompten til å kompilere filene. Hvis classpath og lignende er satt riktig vil du få .class filer. Disse kan du kjøre ved å skrive java

 

Vet ikke om det hjalp deg noe?

 

Thomas

 

Quote:


On 2001-10-29 17:42, Nilsemann skrev:

Heisann Jeg er akkurat begynt med java og har laget noen forskjellige småprogram.


MEN


Jeg lurte på hva jeg må gjøre for å kjøre dem som f.eks en exe-fil i windows?



Lenke til kommentar

1. Last ned Microsoft sitt SDK for Java fra http://www.microsoft.com/java/ og installer.

 

2. Lag ferdig applikasjonen din.

 

3. Sørg for at den er ferdig kompilert.

 

4. Til slutt bruker du verktøyet jexegen.exe i SDK'et.

eks:

Du har filen HelloWorld.class som inneholder main metoden. Skriv:

"jexegen /main:HelloWorld /out:HelloWorld.exe Helloworld.class"

 

Husk at du må ha Microsoft sin JVM(java virtual machine) for at det skal fungere. Du er nå på vei til å bli et offer for Microsoft sine utvidelser av java :smile:

Jeg ville heller laget en batchfil for å starte programmet,

 

mvh

Terje

 

[ Denne Melding var redigert av: w3edr5t på 2001-11-02 23:00 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-29 17:42, Nilsemann skrev:

Heisann Jeg er akkurat begynt med java og har laget noen forskjellige småprogram.


MEN


Jeg lurte på hva jeg må gjøre for å kjøre dem som f.eks en exe-fil i windows?



 

Poenget med Java er at man skal kunne kjøre den samme programkoden på forskjellige plattformer. Det kan jo .exe ikke...

Personlig ville jeg holdt meg langt unna M$' "liksom" jvm, og heller brukt Suns (http://java.sun.com/j2se). Det er den som er den korrekte.

 

Jeg må innrømme jeg ikke helt vet hvordan M$' jvm gjør dette med .exe-filer, men jeg ser for meg at den "bundler" en Java Runtime inn i .exe'n. I så tilfelle blir filene dine svært store, og det vil være smartere å distribuere dem som .class eller .jar. (Jar kan du også lage slik at de kan dobbelklikkes.)

 

Mottagerne må selvfølgelig ha Java Runtime - denne kan du levere sammen med programmet, eller mottagerne kan selv laste den ned. Det er i hvert fall kun nødvendig å gjøre en gang, og ikke sammen med hvert program.

 

 

mvh. Eivind.

 

[ Denne Melding var redigert av: eivindbirkeland på 2001-11-03 09:37 ]

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...