Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote Desktop connection


Anbefalte innlegg

Har en Remote Desktop Client på en maskin med 2000 Pro og skal koble til en 2000 Server. Har faktisk bare satt opp dette på Server 2003 tidligere, og der var det jo faktisk et stykke kake å fikse det.

 

 

På 2000 Server virker det imidlertid litt mer "knotete" - har forsøkt å sette opp en "Incoming connection", men denne vil bare bruke LPT1. Jeg hadde jo, helt ærlig, kunnet tenke meg å bruke et nettverkskort og TCP.

:w00t:

 

Noen kjappe tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjapt forklart:

 

først av alt, installer teminal services, og konfigurer den til å være remote administration mode, ikke application.

 

installer så routing and remote access, og konfigurer servicen til å motta incoming requests.

 

så må du enable allow dial-in for hver bruker som skal logge på via terminal services.

 

litt mere konfigurasjon innimellom, men håper du har fått nok hint.

Lenke til kommentar

Oki doki.

 

 

Før jeg fikk testet dette oppdaget jeg nå at det ikke lenger er mulig å mappe opp nettverksstasjoner (delte mapper) på denne serveren. Det virket tidligere, for å si det sånn - det er sikkert noe jeg har endret på som er årsaken.

 

 

I stedet for å ramse opp det jeg har endret på; Er det noen typisk årsak til at tilkobling av nettverksstasjoner ikke virker? Regner med at det det har noe med remote access å gjøre, i og med at dét er det eneste i konfigurasjonen på serveren som er blitt endret på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...