Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Shell


Anbefalte innlegg

heisann!

jeg har min egen shell server, som jeg egentlig bare bruker til Web, FTP og iRC Bouncer (fordeler når jeg er på skolen)

Samtidig så eier jeg et domene, la oss si at jeg eier supernaturlig.net

Er det da mulig for meg å sette opp en bouncer fra min shell server (står på en hjemme\privat adsl linje) og bruke domene mitt supernaturlig.net som vhost? f.eks

[email protected] ?

Jeg har ikke så mye peiling på dette med Reverse DNS eller hva det heter, håper noen gidder å forklare og fortelle :) visst dette ikke er mulig, hva skal da til for at det skal bli mulig?

 

- PÅ forhånd takk for all hjelp og svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet denne posten er gammel, men prøver å få svar her allikevel...

 

Jeg har en fast ip, har et domene, kjører windows 2003 server. har to domener jeg hoster selv fra serveren min. jeg har adsl fra bluecom.

 

Jeg kjører irc bnc, å vil ha vhost til å virke... sånn at jeg helst kan få velge mellom begge domenene som vhost, men ihvertfall ha muligheten for et av dem, hva gjør jeg for å få til dette... Må jeg sette opp reverse dns på serveren min oxo, eller er det bare bluecom som skal gjøre dette. Hva må jeg be de om å gjøre?

La oss si at jeg har disse domenene da: example1.com og example2.com

 

Hvordan går jeg frem?, håper noen kan hjelpe meg, har prøvd å finne svar på google og irc.

Lenke til kommentar
Jeg har jo svart deg da..

Jeg lurer på om jeg kan ha 2 domener mot samme ip. Og jeg lurer på om jeg må oppgi fulle dns navn til dem som f.eks: jeg.er.dum.example1.com

Eller om jeg skal be dem sette example1.com, og deretter kan sette alle de under dns navnene selv.

 

Det har du ikke svart på.

Lenke til kommentar

ja, du kan ha to domener på samme ip, bare sett opp virtual host, vet ikke hvordan det gjøres i windows, men det er veldig lett i linux..

 

feks eksempel1.com og eksempel2.com.. sett begge til å peke til samme ip. også setter du på servern hva den skal svare med...

Endret av opticus
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...