Gå til innhold

DUAL CPU


Anbefalte innlegg

Kjenner noen til hvor dan dual stotten til Via CPU\en er?

 

Er det nok a ansakffe et Dual hovedkort (med "PIII" socket)?

F.eks: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...tail.php?UID=83

 

Via har jo vaert i strid med Intel anngaende rettighetene til a kunne bruke X86 og Socket 370. Kjenner ikke detaljene i forlikett, men det kan jo vaere funksjoner som ikke er kompatible med PIII.

 

Via C3/Eden prosessorene har jo den fordelen at den er en god del rimeligere enn en Xeon/PowerPC losning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd 2x Via'er ... det funka ikke veldig bra ;-) Synd, for 2x 7,5W hadde vært midt i blinken for meg. Om noen har en C3 å selge meg, så tar jeg den gjerne jeg.

 

Når det gjelder ytelse, så er ikke C3 så dårlig. Spesielt ikke på "vanlige programmer". Med det mener jeg programmer som ikke bruker spesielt mye flyttallsinstruksjoner. Kompilering f.eks går så det griner, freser unna på en kernel-kompilering under Linux ihvertfall.

 

Så til kontorprogrammer, etc, etc så duger C3 egentlig veldig bra. Til musikk/video redigering/encoding suger den balle. Den suger også ganske bra på avspilling av video med nVIDIA skjermkort av en eller annen grunn. ATI-kort derimot klarer seg bedre med C3. Husker hw.no hadde en test på C3 for en god stund tilbake, hvor de fant ut av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...