Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånds router....Hvilken skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... Skal kjøpe en bredbånds router og trenger "litt" hjelp til å finne en som passer til meg. Jeg har internett gjennom Telenor Avidi, og skal koble to eller tre maskiner opp på denne linjen. Pris opp mot 800 kr.... Skal bestille hos Komplett.no eller MPX.no....

Har tenkt litt på disse to:

DLink Express Router

Linksys Cable/DSL Router

Takker på forhånd... :thumbs:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som kjenner til denne:

SMC Barricade Wireless G 54 Mbps

Det er den routeren jeg bruker. Kan ikke si annet enn at jeg er meget godt fornøyd. Har god rekkevidde på trådløst, ingen nedkoblinger, så og si aldri problemer. Enkel å sette opp.

Men.... det er en "gammel" router, så utviklingen har nok ikke stått stille på den fronten heller. Med det mener jeg at den nok mangler noen funksjoner som er vanlig på "nye" routere.

Hold deg i allefall unna Asus sin som er vanskelig å sette opp, dårlig stabilitet på det trådløse nettet osv. (Hadde en men ble solgt :) )

Skrevet
Noen som kjenner til denne:

SMC Barricade Wireless G 54 Mbps

Jepp, jeg gjør så, og jeg er ikke så fryktelig fornøyd. Den legger inn en lagging på noen sekunder med jevne mellomrom når jeg bruker Remote Desktop mot en maskin på jobben hjemmenfra. Og da kjører jeg ikke trådløs men bruker en av RJ-45-portene.

Har i tillegg en maskin som jeg har satt et trådløst pci-kort fra SMC i, men det prosjektet har jeg parkert litt. Måtte jo flytte pcen til nesten midt på gulvet for å få kontakt. Så jeg må nok gå til innkjøp av en ekstra antenne for å bruke på nettverkskortet da den medfølgende antennen er for dårlig. Råd og tips om hvordan utnytte dette kortet mottas med takk.

:cry:

Skrevet
Hold deg i allefall unna Asus sin som er vanskelig å sette opp, dårlig stabilitet på det trådløse nettet osv. (Hadde en men ble solgt :) )

Sikker på at du ikke fikk et mandagsprodukt da?

Den ASUS ruoteren har jo vunnet en rekke tester. Blant annet barbara sin.

Kjenner flere som har den og den er rett og slett i en klasse for seg. Kan ikke se noen andre routere i samme prisklasse som er i nærheten av å ha de samme mulighetene

Skrevet (endret)

Vel, vi var 2 stykker som kjøpte ASUS routeren på bakgrunn av bla. testen på barbara.no Da har iaf. vi mottatt mandagspodukter begge to. Er ikke alltid massevis av finesser som er viktig.. ofte kan det være greit hvis dem virker i tillegg.

Endret av picachu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...