Knut Arne Vedaa Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Hei, Jeg har nettopp kjøpt en Intel boxed Pentium 4 prosessor. I den sammenheng har følgende spørsmål meldt seg: 1) Under kjøleribben er et varmeoverføringsmateriale (thermal tape). Dette er ikke stort nok til å dekke hele prosessoren. Vil en større tape som dekker hele prosessoroverflaten gi større kjøle-effekt? 2) På Intel sine web-sider skrives der at dersom kjøleribben demonteres for deretter å monteres på nytt, må thermal tapen skiftes ut, antageligvis fordi ledningsevnen forringes idet man river den av. Hvor kritisk er dette? 3) Hvor får man i så fall kjøpt slik thermal tape? 4) Vil jeg ha noe utbytte av å vurdere en kjøleløsning fra en annen produsent? Knut Arne Vedaa
Spawn0611 Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Fjern tapen, den er noe dritt... Legg heller noe Artic Silver under... Skal du vurdere ny vifte er denne å anbefale: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000ACU Lykke til!
O_neal Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Sånn tyggistape er ikke noe gode ting etter min erfaring! Vil på det sterkeste annbefale deg å kjøpe Artic Silver kjølepasta! Dekk hele kjernen med kjølepasta så vil den gi MEGET god effekt! 4) Vil jeg ha noe utbytte av å vurdere en kjøleløsning fra en annen produsent? Boxed vifte+kjøleribben er veldig bra, men om du skal overklokke vil ny kjøleribbe og vifte gjøre susen! Når jeg kjørte boxed lå cpu på 30-35 grader så det er ingen ting å redd for
Rikky Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Dekker ikke tapen hele CPU-kjernen? Du kan med fordel bytte ut tapen med en god kjølepasta, f.eks Arctic Silver 5. Fås sikkert hos www.microplex.no. Det vil nok være litt forskjell i temperatur fra tapen til en god kjølepasta, men ikke så mye at det vil ha særlig betydning hvis du ikke skal overklokke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå