PoW Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Jeg har et par filmer som er tatt med et Nikon Coolpix digital kamera. Disse filmene kan ikke åpnes i Media player. De må åpnes i Quick time. Jeg er ikke helt sikker men jeg tror filnavnet er .mov Jeg har prøvd å redigere disse filmen i Pinnacle, men det går ikke pga filtypen.. Noen som vet om noen programmer som kan konvertere disse til f.eks. mpeg format? btw: har prøvd TMPGEnc...
mrbard Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Jeg har konvertert .mov-filer i Premiere slik at de kunne redigeres i Pinnacle, men det er kanskje ikke verdt å kjøpe Premiere kun for det...
anderfo Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 (endret) Et lite søk på google ("mov to avi converter") gir resultater; http://www.winmpg.com/mov-converter.html Det programmet er helt greit, jeg har ihvertfall brukt det selv med bra resultat. ...riktignok med .mov-filer fra Olympus-kamera; jeg visste ikke at det fantes flere typer .mov-filer. Uansett, prøv WinMPG om du ikke har gjort det. Endret 15. mars 2004 av anderfo
Rocambole2 Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 MOV-filene som lages av enkelte digitalkameraer er ikke helt som andre MOV-filer, uten at jeg aner hva som er forskjellen. Jeg hadde også problemer med MOV fra Nikon Coolpix som ikke lot seg redigere i programmer som kunne redigere andre MOV-filer, men siden jeg har Quicktime i Pro-versjon, kunne jeg bruke den til å konvertere Coolpix-MOV til vanlig MOV.
uranus Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Jeg har konvertert mov til avi, men da pleier filmen å bli hakkete for en eller annen grunn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå