Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan fungerer WLAN briging?


Anbefalte innlegg

Ja hvordan fungerer dette?

 

Må enheten som briger eit WLAN ha ein egen IP?

 

Vil dei som kobler seg opp mot enheten som briger see kvarandre, eller kommer det ann på hvordan WLANET er satt opp?

Så om eg briger eit ISP WLAN trenger eg ikkje bekymre meg for at andre kan komme og snokke hos meg?

 

Eg har lest at ein kan kun ha 3 egne nett oppe samtidigt, så om eg har to aksespunkt som briger, samt WLANet til ISP'en, vill det gå greit?

 

Må ein ha enheter som kommer frå samme produsent, for å koble seg opp mot enheten som briger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hva du mener. men skal prøve å forklare litt

 

Hvis du får internett fra trådløst kommer det inn et eget sted, om de bruker bridging eller klient vet jeg ikke.

 

Hvis du skal bridge til f.eks. naboer må begge enheter støtte dette (altså hos deg og hos naboen). Mange bridger støtter også punkt til multipunkt, slik at du kan ha en hos deg, som er koblet til to naboer (så lenge det er mulig med rekkevidde).

 

Det begynner å bli noen leverandører som standardiserer bridging via noe som heter WDS. Men jeg anbefaler likevel at du kjøper en med samme produsent.

 

Flere enhter vi har testet støtter bridging, du kan lese om dette her: http://www.barbara.no/tester/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...