bob dylan Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Jeg kjøpte en ny PC fra komplett.no i fjor, og satte delene sammen selv. Herfra har det bare vært problemer med maskina.. MSI 648 Max P4 2.66 GHz 2 x 512 MB DDR Twinmos Ati 3D Prophet Raden 9700 (non-pro) Western 120 GB harddisk Creative Live! 5.1 Første gang jeg prøvde PC'en fungerte den i ca en en uke helt til skjermen ikke fikk signal fra hoved kortet. JEg sendte inn hovedkortet og fikk byttet det i et nytt. Nå funket PC'n men den var svært ustabil, og crashet mye i spill. Slik hadde jeg det i flere måneder, helt til jeg testet RAM i memtest86, og fant ut at den var gåen. Så jeg kjøper to nye RAM brikker, Corsair denne gangen, (2x512 mb). Når jeg setter i de nye brikkene får ikke skjermen signal, jeg reseter CMOS ram og skjermen får signal, men kommer ikke lenger enn BIOS. Så jeg sender hele driten inn til reprasjon (unnskyld uttrykket), og får den tilbake med et nytt hoved kort, nå har de oppgradert den fra MSI 648 til 655. PC starter opp normalt, men når jeg kommer inn i windows skjer det merkelige ting. Ingen spill fungerer, masse artifacts i Desktop, så jeg laster ned ny driver til skjermkortet (4.2 CATALYST). Dette problemet har jeg i lagt inn i en annen topic, men får ingen bra svar. PC en fungerer ypperlig med den nye driveren, helt til jeg laster ned 4.3 CATALYST driveren. Nå er det det samme gamle problemet, flashing, og artifacts. Så det ser ut som det er kun 4.2 Catalyst som funker. Når lurer jeg på om skjermkortet en gåent også, men hva er det egentlig jeg jeg galt. JEg kjenner ingen som har hatt så mye problemer med en PC før.. Mvh Eirik
ballemann Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 du har sikkert en god kompis med pc? lån diverse deler til han så finner du ut hva som er galt...
sveinsel Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 (endret) Ingen spill fungerer, masse artifacts i Desktop, så jeg laster ned ny driver til skjermkortet (4.2 CATALYST). Dette problemet har jeg i lagt inn i en annen topic, men får ingen bra svar. PC en fungerer ypperlig med den nye driveren, helt til jeg laster ned 4.3 CATALYST driveren. Nå er det det samme gamle problemet, flashing, og artifacts. Så det ser ut som det er kun 4.2 Catalyst som funker. Når lurer jeg på om skjermkortet en gåent også, men hva er det egentlig jeg jeg galt. JEg kjenner ingen som har hatt så mye problemer med en PC før..Mvh Eirik Så det ser ut som det er kun 4.2 Catalyst som funker. Hvorfor ikke bruke den som funker?? Endret 14. mars 2004 av sveinsel
Aireal Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Mulig at du har valgt akkurat to deler som ikke går så bra å bruke sammen. Du må teste litt og sjekke om det er tilfelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå