magua Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 (endret) Så da fikk jeg hentet i dag BenQ FP991 fra MPX, kjempe fint skjerm skal sies….men jeg har fått dessverre to dødepiksler som har ødelagt hele gleden , den ene kunne jeg ha levd med, men den andre er en svart piksel omtrent midt i skjermen. Da ser jeg igrunn bare en ting å gjøre, og sende den tilbake til mpx å benytte meg av angrerettsloven. Men før jeg gjør det, finnes det noen andre metoder å få fjernet dødepiksler enn å masere pikselen i 30 sekunder? Fordi den funka ikke hos meg. Hvilken erfaring har dere med å benytte angrerett hos MPX? Er de greie? Skal jeg nevne at grunnen at jeg ikke vil ha skjermen er pga en dødpiksel? Tror dere det er lurt å be dem å få erstattet skjermen hos dem, eller bare bestille en ny en hos annen leverandør? Så hva ville dere anbefale meg å gjøre? Endret 13. mars 2004 av magua
joebush Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 (endret) De har egentlig ikke noe valg enn å være greie mht. angrerett. Selv, så vet ikke om jeg hadde sagt noe om de døde pikslene, bare pga angst at de kanskje kom til å være vanskelige, men det har heller aldri skjedd meg. Men dersom du bare benytter deg av angrerett er det kanskje litt rart å legge inn enda en bestilling hos dem (sett fra deres side)? Lykke til med neste skjerm, for om masseringen ikke fungerte må du nok ha ny skjerm. Endret 13. mars 2004 av joebush
Anders Leipsland Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Både etter diskusjon på forumet og noen PMer jeg har fått angående MPX og angrerett så vil jeg fraråde deg å si at du har brukt skjermen og hvertfall ikke nevne at du har prøvd massasjetrikset. Fortell dem at du vil bruke angreretten, ikke noe mer (de har heller ikke krav på noe mer). De virker veldig vanskelige å ha med å gjøre desverre.
magua Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Vel da får jeg bare krysse fingrene og håper det går greit. I mellom tiden så får jeg bestille en ny skjerm fra en anen leverandør, som kan jeg bare håpe det ikke skjer igjen, hvis ikke bestiller jeg samsung neste gang, synn det skal være sånt, skjermen er faktisk nydelig.
eln Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Det som er synn da er at en annen vil da mota en benQ med picselfeil fra MPX seinere iogmed at du ikke sier at der er noe feil med den..
magua Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Skrevet 15. mars 2004 (endret) Nei! jeg er ikke helt enig med deg, det som er synn er at JEG fikk en slik skjerm i første omgang. Det er nå slik at jeg vil ikke ha en slik skjerm, og det er i hvertfallt ikke min feil at skjermen ble levert sånt. Så hva nå MPX gjør for være opp til dem, men det er i hvertfall ikke min problem lenger. Jeg vet ikke hvilken policy MPX har omgående dette, jeg ville anta den vil selges videre som demovare. Kanskje noen andre vil ikke synes det er så ille med en dødpiksel på skjermen, hvis ikke så kan de sende den tilbake i retur som jeg har gjørt. Selvsagt det alle beste hadde vært at BenQ hadde en bedre kvalitetskontroll eller bedre garanti slik at MPX kunne få refundertert eller erstatett skjermen for en nye en, slik at ingen andre skulle oppleve den samme fustrasjon/irritasjon som jeg har opplevd. Men så lenge dette er ikke slik så tar jeg ingen sjanser, og slik er det desverre . Endret 15. mars 2004 av magua
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå