Gå til innhold

Ny BenQ FP991 og dødepiksler

magua

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Så da fikk jeg hentet i dag BenQ FP991 fra MPX, kjempe fint skjerm skal sies….men jeg har fått dessverre to dødepiksler som har ødelagt hele gleden :no: , den ene kunne jeg ha levd med, men den andre er en svart piksel omtrent midt i skjermen. Da ser jeg igrunn bare en ting å gjøre, og sende den tilbake til mpx å benytte meg av angrerettsloven.

Men før jeg gjør det, finnes det noen andre metoder å få fjernet dødepiksler enn å masere pikselen i 30 sekunder? Fordi den funka ikke hos meg. Hvilken erfaring har dere med å benytte angrerett hos MPX? Er de greie? Skal jeg nevne at grunnen at jeg ikke vil ha skjermen er pga en dødpiksel? Tror dere det er lurt å be dem å få erstattet skjermen hos dem, eller bare bestille en ny en hos annen leverandør? Så hva ville dere anbefale meg å gjøre?

Endret av magua
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De har egentlig ikke noe valg enn å være greie mht. angrerett. Selv, så vet ikke om jeg hadde sagt noe om de døde pikslene, bare pga angst at de kanskje kom til å være vanskelige, men det har heller aldri skjedd meg. Men dersom du bare benytter deg av angrerett er det kanskje litt rart å legge inn enda en bestilling hos dem (sett fra deres side)?

Lykke til med neste skjerm, for om masseringen ikke fungerte må du nok ha ny skjerm.

Endret av joebush
Skrevet

Både etter diskusjon på forumet og noen PMer jeg har fått angående MPX og angrerett så vil jeg fraråde deg å si at du har brukt skjermen og hvertfall ikke nevne at du har prøvd massasjetrikset. Fortell dem at du vil bruke angreretten, ikke noe mer (de har heller ikke krav på noe mer). De virker veldig vanskelige å ha med å gjøre desverre.

Skrevet

Vel da får jeg bare krysse fingrene og håper det går greit. I mellom tiden så får jeg bestille en ny skjerm fra en anen leverandør, som kan jeg bare håpe det ikke skjer igjen, hvis ikke bestiller jeg samsung neste gang, synn det skal være sånt, skjermen er faktisk nydelig.

Skrevet

Det som er synn da er at en annen vil da mota en benQ med picselfeil fra MPX seinere iogmed at du ikke sier at der er noe feil med den.. :dontgetit:

Skrevet (endret)

Nei! jeg er ikke helt enig med deg, det som er synn er at JEG fikk en slik skjerm i første omgang. Det er nå slik at jeg vil ikke ha en slik skjerm, og det er i hvertfallt ikke min feil at skjermen ble levert sånt. Så hva nå MPX gjør for være opp til dem, men det er i hvertfall ikke min problem lenger. Jeg vet ikke hvilken policy MPX har omgående dette, jeg ville anta den vil selges videre som demovare. Kanskje noen andre vil ikke synes det er så ille med en dødpiksel på skjermen, hvis ikke så kan de sende den tilbake i retur som jeg har gjørt.

Selvsagt det alle beste hadde vært at BenQ hadde en bedre kvalitetskontroll eller bedre garanti slik at MPX kunne få refundertert eller erstatett skjermen for en nye en, slik at ingen andre skulle oppleve den samme fustrasjon/irritasjon som jeg har opplevd. Men så lenge dette er ikke slik så tar jeg ingen sjanser, og slik er det desverre :no: .

Endret av magua

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...