Gå til innhold

gforce mx200 eller ATI rage 128


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Pappan min har en PC med 3d kort, Geforce 2 MX 200 32MB PCI, å fikk et tilbud om å få en ATI Rage 128 32MB AGP.

 

Jeg tror det er ATI korte som er best, men så var jo ikke ATi så bra i den tiden den kom ut heller.. så jeg lurer på hvilket av de kortene som er best ?

 

-takker for svar

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har geforce2 mx400 i pci versjon og testa det mot matrox g400 (agp) i 3dmark2001se. Vet at ati kortet og matrox kortet ikke er samme kort, men så vidt jeg vet så konkurrerte på samme tid.

 

På lik maskinvare så scorte matrox kortet 961 poeng, mens geforce mx kortet scorte 1823 poeng.

 

Mye av styrken til geforce ligger i t&l motoren. Den er ikke i rage 128/pro kortet (info tatt herfra). Jeg ville gått for geforce2 mx kortet. ;)

Lenke til kommentar

hehe.. han bruker faktisk nesten bare til å spille.. men det lagger så det durer etter. :p

 

Jeg er en ATI fan, så jeg spør: Er det et bra spill kort fra ATi som er RIMELIG i pris å som er bra ?

 

jeg har Radeon 9800 Pro, men som han sa kostet ALT ALT ALT ALT for mye til han.. han ville ha et som er bra til spilling og som har rimelig pris...

 

noen ?

Lenke til kommentar
hehe.. han bruker faktisk nesten bare til å spille.. men det lagger så det durer etter.  :p

 

Jeg er en ATI fan, så jeg spør:  Er det et bra spill kort fra ATi som er RIMELIG i pris å som er bra ?

Siden han har et såpass gammelt skjermkort, vil det si at resten av pc'en også er gammel? I så fall kan nyere skjermkort være problematisk å få kjørt.

 

Geforce4 Ti4x00 er mitt forslag (under forutsetning av at resten av pc'en ikke er helt topp). Burde gi grei ytelse i spill, samtidig som det også kan være mulig å få tak i brukt/lagersalg/demovarer.

Lenke til kommentar

En grei oversikt over ytelsen på dagens skjermkort: Benchmarks (THG)

 

Søk i resultater: 3DMark

 

Jeg har en Athlon XP 1800 selv med Geforce 2 MX400. Får akkurat litt over 3000 i 3DMark2001 (men så spiller jeg ikke heller). Med en Duron 800 fikk jeg drøye 2300 med samme kortet. Mao., ikke mye å skryte av til spilling :thumbdown:

 

Etter hva jeg har lest er hovedkortet mitt (Abit KT7A-raid) kresen på de nyeste ATI-kortene. Om det også gjelder KT3 Ultra får du nesten søke etter selv ;)

 

Geforce4 Ti4x00 gir grei ytelse for pengene, så jeg beholder den anbefalingen. Sjekk de to nevnte linkene, XP 1800 + Geforce4 vil lett passere 10000 i 3DMark'01 og kjører fint dagens spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...