Gå til innhold

Nikon D70 - formatere minnekortet for hver gang?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat fått meg nikon d70! Når jeg tar bilder og skal overføre til pc'en fungerer det ikke å overføre hvis jeg bare slettet og ikke formaterte sist gang jeg fjernet bilder fra minnekortet. Minnekortet fungerer helt normalt med andre kameraer. Jeg har forsøkt flere minnekort(gode) og det gjelder alle, at jeg må formatere hver gang før jeg bruker minnekortet for å få overført bilder til pc'en. Hvorfor er det slik? Er det slik med andre digitale speilrefleks kameraer også? Blir ikke minnekortet fort slitt hvis jeg må formatere hver gang?

Endret av Niko(n)line
Lenke til kommentar
Annonse

[1] Random productId 7057235 from forum_280

Jeg kan forsikre deg at det ikke har med D70 å gjøre. Jeg overfører fra mitt så det synger etter. Ikke har jeg spesielt bra minnekort heller. Kanskje det har med operativsystemet på PCen din å gjøre, men jeg ville heller prøvd flere programmer/verktøy og se om dette hjelper. Har du kameraet innstilt på "Mass storage"? Jeg har brukt Downloader fra BreezeSys, Adobe Photoshop Album og Nikon Viewer for overføring og alle fungerer utmerket.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...