Gå til innhold

Baldur's Gate 2: Shadows of Amn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom på et tips til nybegynnere:

Så fort du har mulighet til å reise fritt, dra til gate district. Inne på baren er det en hemmelig dør. (oppe til venstre) Løp inn der med en tyv og ta det som er i kista. Når jeg sa lø så mener jeg løp. En Lich er ikke lett som lv. 8-12

Skrevet

hvor finner jeg denne patchen og hvor stor er den? (har ikke internett...) angående tob. bør man legge inn den mens man holder på med SoA? eller etter at jeg er ferdig?

Skrevet
Kom på et tips til nybegynnere:

Så fort du har mulighet til å reise fritt, dra til gate district. Inne på baren er det en hemmelig dør. (oppe til venstre) Løp inn der med en tyv og ta det som er i kista.  Når jeg sa lø så mener jeg løp. En Lich er ikke lett som lv. 8-12

Ja, det er vel der du finner Daystar, er det ikke? For øvrig må jeg si meg enig med det som ble sagt litt tidligere; sats på longsword fremfor bastard sword. Det er nemlig flere gode longswords i spillet (Dersom du i tillegg spiller som alv vil du få +1 bonus ved bruk av longsword):

•  
  • Daystar

• Blade of Roses +3

• Dragonslayer

• Flame Tongue

• Adjatha the Drinker +2

• Namarra +2

• The Equalizer

hvor finner jeg denne patchen og hvor stor er den? (har ikke internett...) angående tob. bør man legge inn den mens man holder på med SoA? eller etter at jeg er ferdig?

Personlig synes jeg du skal vente med å legge inn expansion'en, ganske enkelt fordi en del items fra Shadows of Amn er blitt endret i Throne of Bhaal. Det gjelder blant annet den famøse Cloak of Mirroring, den beste cloaken i spillet.

Skrevet

Patchen er på 8.3 mb, og kan lastes ned herfra

Når det gjelder ToB, så synes jeg du bør installere det mens du spiller SoA, fordi da kan du dra til Watchers Keep, og der finnes det mange bra ting som er ganske lette å få tak i.

Skrevet

Enda et tips :thumbup: : Muligens det beste våpenet i spillet: Holy Avenger. Finnes på den røde dragen I Windspair Hills. Kan bare brukes av Paladins. Og kan også oppgraderes i ToB

• 4 måneder senere...
Skrevet

Ahh, baldur's gate. . . bringer tilbake gode minner :love: , kunne sitte på timesvis klistret foran skjermen å glemme alt, bare helt borte vekk i fantasi verdenen. . . Må si Baldur's gate serien er det beste jeg noensinne har spilt. Har vel rundet det utallige ganger på alle mulige måter & med alle mulige sammensetninger av characters.

Beste / sterkeste party'et jeg noengang har spilt med må vel være :

1. Gnome Illusionist/thief (megselv) som tok seg av all nødvendig bruk av Mage og thief egenskaper.

2. Korgan Berserker (den absolutt beste melee Char'en i hele spillet)

3. Anomen Fighter/Cleric (som også er en meget bra melee char med alle nødvendige healing spells og buffs)

4. Sarevok Fighter (Kickass fyr man får i begynnelsen av ToB)

Får vel dra frem Baldur's gate Cd'ene å tørke støvet av de no ja. :p

Måtte bare poste i denne tråden med håp om å vekke den til live igjen, selv om den er nærmest død. :thumbup:

Skrevet

Mitt beste minne fra Baldurs Gate, er når du endelig har fått alle de tre "pantaloons"(?) og får byttet disse mot "The Big Metal Unit" og noe annet stæsj i ToB.

Skrevet
Beste / sterkeste party'et jeg noengang har spilt med må vel være :

1. Gnome Illusionist/thief (megselv) som tok seg av all nødvendig bruk av Mage og thief egenskaper.

2. Korgan Berserker (den absolutt beste melee Char'en i hele spillet)

3. Anomen Fighter/Cleric (som også er en meget bra melee char med alle nødvendige healing spells og buffs)

4. Sarevok Fighter (Kickass fyr man får i begynnelsen av ToB)

Synes Kivan (ranger) også er en veldig god NPC. Går gjennom BG1 igjen nå. Spiller som mage (true-class). Har dratt med meg nevnte Kivan, Ajantis (paladin) , Imoen (thief) og Branwen (Cleric) på reisen gjennom the Sword Coast. Mangler en fighter-type. Jeg har tatt med Garrick (bard) som ekstra inventory, men jeg synes han er tilnærmet ubrukelig i kamp.

Skrevet
You have to gather your party before venturing forth...

Ut over det - da jeg ramlet inn en dør i et Inn helt i begynnelsen, kom over en Lich som kastet Time Stop og voldtok hele gruppen min fort og brutalt :D

hehehe. hørtes meget vakkert ut :cry:

Jeg har mange gode minner fra hele Baldurs Gate serien. Den beste komplette RPG opplevelsen jeg hatt, alt i alt.

Skrevet (endret)

doh, denne tråden fikk meg til å mimre...blir nok BG2: SoA enda en gang nå...må bare finne ut en artig build....

Gleder meg sykt til Dragon Age! Garanter nok ett knallspill fra Bioware :love:

Endret av Skuld
  • 3 år senere...
Skrevet (endret)

Lite snilt å nevne Firkraag og det som har med han å gjøre for de som eventuelt ikke har spilt spillet :p (de "nybegynner"-tipsa)

edit: Artigste class å spille må vel være Kensai\mage. Velg Kensai fighter kit i starten, spill til level 9 og dual-class til mage. Kick alle fra partyet og les alle scrolls du har funnet, hent partyet igjen og spill videre. Kast spirit-armour spell'en som armour og bruk robe of vecna. Man kan bare dual-class'e som human og man må ha over 15 i hver av hovedattributene til det man skal dual-class'e i. :ninja:

Endret av Uncas
Skrevet
Lite snilt å nevne Firkraag og det som har med han å gjøre for de som eventuelt ikke har spilt spillet :p (de "nybegynner"-tipsa)

edit: Artigste class å spille må vel være Kensai\mage. Velg Kensai fighter kit i starten, spill til level 9 og dual-class til mage. Kick alle fra partyet og les alle scrolls du har funnet, hent partyet igjen og spill videre. Kast spirit-armour spell'en som armour og bruk robe of vecna. Man kan bare dual-class'e som human og man må ha over 15 i hver av hovedattributene til det man skal dual-class'e i. :ninja:

Genialt å svare en post 4 år etter hehe :D

Fin tråd foressten ;)

Skrevet (endret)

Genialt å svare en post 4 år etter hehe :D

Fin tråd foressten ;)

Så ikke når tråden var startet selv før den siste posten her når du nevnte det ^^

Det er fortsatt et kongespill, så hvorfor ikke mimre litt til? ;)

Selv må jeg bare nevne questen i Windspear hills med Firkraag. Den questen var vel en av de aller beste jeg har vært bore i helt fra man godtok questen i copper coronet til man blir fnyst i ansiktet av en gigantisk drage som ikke gidder å drepe deg ^^

Selv spilte jeg hele BG serien hver gang med en god gruppe kun pga en karakter: Minsc.

Har aldri klart å spille som ond siden en gruppe uten Minsc ikke kan måle seg med andre grupper ^^ Hvem kan vel klare seg i mer enn et par minutter uten en Boo historie? :p

Men blir nok en ond gruppe neste gang jeg spiller slik at jeg får litt variasjon ;) Finnes jo mange andre interresante karakterer slik som Edwin og Viconia og :D

Endret av tørriss
Skrevet

Weeeiiird! Her stod nemlig tråden på forsiden, sjekka ikke datoen (siden tråder på forsiden sjelden er så gamle??) :!:

Skrevet

Vel jeg har en motsatt historie, verste øyeblikk! Uten tvil når jeg drepte Ajantis og hans party i Baldurs Gate 2. Seriøst jeg ble rett og slett deprimert, det var helten min fra det første spillet!

Skrevet

Husker jeg ikke kunne så bra engelsk første gangen jeg spilte spillet (med en gang det kom), og kom derfor ikke alt for langt... kanskje på tide å rote det fram igjen? Tror jammen jeg skal det i helga.. Takk for at du fikk posten tilbake på førstesida =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...