Gå til innhold

Ram - unbuffered eller ikke? Abit IC7-G


MrDude

Anbefalte innlegg

Jeg har et Abit IC7-G hovedkort som bruker PC3200 (400MHz) ram.

Jeg har tenkt å kjøpe meg 2x512 brikker. Skal jeg ha unbuffered eller ikke?

Er unbuffered bedre en vanlig minne? Eller hva er forskjellen?

 

##Topic endret av moderator - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Støtter hovedkortet mitt unbuffered eller gjør alle hovedkort det?

Her kommer et litt bedre svar enn det forrige :blush: Først, kortet ditt støtter unbuffered slik de aller fleste gjør ( de to minnetypene kan ikke blandes ).

 

- hovedkort med Athlon 64 fx-prosessor krever foreløpig buffret/ registered ram, men dette vil visst endres slik at disse også kan kjøre unbuffered. Enkelte kort med litt ukurante brikkesett ( i850/ AMD760 ) krever dette også, for å kunne kjøre med alle minneslotene opptatt. Hvis jeg har forstått det riktig så kreves det unbuffered ram for kort med Athlon 64.

 

Forskjellen mellom de to minnetypene er bl.a. at buffret ( registered ) ram forsinker signalet en klokkesyklus for å bedre signalintegritet og stabilitet, noe som kan være aktuelt med mange moduler på kortet og særlig raskt minne.

 

Minnetest for IC7-G.

 

Håper dette var bedre ;)

Lenke til kommentar
ok... uansett om jeg ikke skjønte så mye av testen... så forstår jeg prinsippet med unbuffered :yes:

Den viser hvilke produsenter ( module vendor ) av brikker med ymse størrelse og hastighet som er testet OK = forsikring for kjøper av det enkelte hovedkort til å skaffe testa og godkjente minnebrikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...