Gå til innhold

PATA/IDE --> S-ATA-adapter


Locci

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har det, vet ikke om det er noe spess med det, men kanskje disken oppfører seg som SATA og ikke bruker noe spessifik med CPU %, når den laster opp/ner filer. altså read/write

Det som er poenget er at hvis du har et hk med bare PATA, slipper du å kjøpe nytt hk/ekspansjonskort. Disken oppfører seg som en vanlig PATA disk. Den blir ikke raskere eller noe liknende.

Lenke til kommentar
jeg har det, vet ikke om det er noe spess med det, men kanskje disken oppfører seg som SATA og ikke bruker noe spessifik med CPU %, når den laster opp/ner filer. altså read/write

Det som er poenget er at hvis du har et hk med bare PATA, slipper du å kjøpe nytt hk/ekspansjonskort. Disken oppfører seg som en vanlig PATA disk. Den blir ikke raskere eller noe liknende.

PATA???

Lenke til kommentar

Tuller du? Da håper jeg du har SATA disker eller SATA kontakter på hk ditt.

 

NOK 162.88 inkl. mva.

 

Du må kanskje ha to slike ^^ for å bruke en SATA kontakt istedenfor en PATA (paralell ATA). Kan du forklare situasjonen litt nærmere? Etter hva jeg nå skjønner virker dette helt på jordet!

Lenke til kommentar
Tuller du? Da håper jeg du har SATA disker eller SATA kontakter på hk ditt.

 

NOK 162.88 inkl. mva.

 

Du må kanskje ha to slike  ^^ for å bruke en SATA kontakt istedenfor en PATA (paralell ATA). Kan du forklare situasjonen litt nærmere? Etter hva jeg nå skjønner virker dette helt på jordet!

har 2 sata kontakter på hk så det ska nok gå bra

Endret av Loc Dogg
Lenke til kommentar

 

Du må kanskje ha to slike ^^ for å bruke en SATA kontakt istedenfor en PATA (paralell ATA). Kan du forklare situasjonen litt nærmere? Etter hva jeg nå skjønner virker dette helt på jordet!

jeg er rett å slett lei av å se på de lange feite ide kablane i acryl toweret mitt fra sunbeam så tenkte jeg at de hadde gjort seg med s-ata kabler og huska det at abit nf7s- v 2,0 leveres med en sånn adapter ;)

 

har liksom 400gb me harddisk å det er ikke bilig å få samme mengde med plass i s-ata disker :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er ikke billig nei... Det er ikke så mye dyrere enn vanlige IDE disker, men så har jo du allerede 400GB. Smart tenkt da, og kos deg med fine små kabler. :love:

ehh, jeg har revet ut min lille ******* røde ledningen min ,råder dere alle som har dem, deilig følelse, men varer i sirka i 5min, til du forstår hva du har gjort :p

 

 

MVH: Stian_A

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...