Gå til innhold

Norsk stavekontroll i Office XP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dipso; du bør kanskje legge merke til at dette betraktes som warez!

 

Se her

 

_________________

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-03-23 16:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-23 16:18, borre skrev:

Dipso; du bør kanskje legge merke til at dette betraktes som warez!


 

Hva betraktes ikke som warez her (vil ikke ha ny diskusjon). Det er et bra forum, men jeg bruker helst andre til spes. software spørsmål pga denne "instillingen" blandt brukerne.

 

Fyren vil bare fikse på rettskrivningen sin, ikke massekopiere Windows XP.

Lenke til kommentar

Er det mulig... Det som eventuelt er WAREZ her er de som faktisk har kopiert opp office xp for ulovlig bruk. Ikke de som kopierer opp (LOVLIGE) filer som faktisk følger med i OFFICE XP for å "tweak'e" slik at det blir norsk ordbok. Det er som å kjøpe en plextor 24x med nero 3. Også kjøper vennen din plextor 40x med nero 2005 (hva **** nå enn det måtte være), så har han en .dll fil som er nyere enn din, som du trenger siden windows xp fucker deg hardt bakfra... Er det virkelig piratkopiering? eller en solution?

Lenke til kommentar

Ser du ordbok-filene til GRATIS nedlasting på Microsoft sine sider? Nei, det gjør du/dere ikke. Det er en grunn til MS selger Proofing Tools.

Jeg er hjertens enig at det er teit å måte kjøpe en så dyr pakke for å få norsk ordbok (vel, man får også mindre pakker). Man burde vel heller kjøpe den norske Officepakken istedet for den engelske (eller laste ned warez som jeg antar de fleste som klager gjør).

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg kjører engels software er ikke fordi den er warezet men fordi engelske versioner av software (WinXP officeXP) Gennerelt er mere stabile og har ferre bøggs en de versionene som er oversatt.

 

Og da nekter jeg å kjøpe den pakka når alt jeg trenger er noen få filer.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-23 18:35, borre skrev:

Ser du ordbok-filene til GRATIS nedlasting på Microsoft sine sider? Nei, det gjør du/dere ikke. Det er en grunn til MS selger Proofing Tools.

Jeg er hjertens enig at det er teit å måte kjøpe en så dyr pakke for å få norsk ordbok (vel, man får også mindre pakker). Man burde vel heller kjøpe den norske Officepakken istedet for den engelske (eller laste ned warez som jeg antar de fleste som klager gjør).



 

Jo riktig, Det er en grunn til at dem ikke er på microsoft sine sider, og det er for at dem skal tyne noen ekstra hundrelapper ut av os stakkerer... Det er bare så vanvittig latterlig, hvis jeg kjøper den norske versionen får jeg ordbok på både engelsk, norsk, tysk, fransk m.m. Mens med den engelske er det vell bare engelsk og fransk som funker.

 

Jeg kjører prisipielt kun engelske versioner av software, så da blir dette med norsk ordbok et lite dilemma, jeg skjønner godt at det ikke er inkludert ordbok på cd'en, men at jeg faktisk må gå å KJØPE en ordbok er latterlig!

Lenke til kommentar

Grunnen til at Microsoft ikke har inkludert ordboken i alle Officeutgavene er at det da ville blitt en dyrere og større utgave, og siden de fleste brukere faktisk anskaffer seg Office på det språket de snakker er dette normalt ikke et problem. Man kan sammenligne det med at Office kommer i flere rimeligere utgaver, f.eks uten Access, siden det er de færreste av oss som bruker nettopp dette programmet. Ønsker man Access, må man betale ekstra for det, enkelt og greit. Ved å lage Proofing Tools kan brukere over store deler av Europa kjøpe en pakke som dekker deres behov, isteden for at det blir laget spesialiserte utgaver for hvert enkelt land. Dette blir både rimeligere og enklere. Hva kopiering av filer mellom Officeversjonene angår er ikke dette ulovlig dersom man har lisens på begge versjonene, hvis ikke er filene beskyttet av copyrighten og dermed ulovlig. Det er forbudt å distribuere hele eller deler av et lisensbeskyttet program, bortsett fra egenproduserte filer, dvs. dokumenter ol. Ellers vil jeg si at jeg har testet metoden med å flytte filer og dette fungerte heller dårlig hos meg. Riktignok fikk jeg en viss stavekontroll i Word men det ble masse problemer i Excel og Outlook og i de andre officeprogrammene fungerte det ikke i det hele tatt, heller ikke den engelske lenger.

 

[ Denne Melding var redigert av: Dan Hansen på 2002-03-23 22:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-23 23:55, GeeZuZz skrev:

går utifra at du ikke har kjøpt den... selger de engelsk office xp i norske butikker?


 

Ja... Komplett f.eks.

Der selger de også MS Proofing Tools 2002 Alle Språk som dere trenger for å få norsk stavekontroll i engelsk Office XP - 920,- kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...