bob dylan Skrevet 11. mars 2004 Skrevet 11. mars 2004 Jeg har en: P4 2,66 MHz 1024 DDR Ram Corsair Radeon 9700 (ikke pro) MSI - 655 Max (v1.X) ATX Hovedkort Har akkurat fått PC fra reperasjon, med byttet hovedkort, MSI 648 til MSI 655. Jeg kommer inn i Windows som vanlig, men jeg legger merke til en del Stygge Bugger i bildet. F.eks. Er noe av skriften på en måte overstreket med en lilla farge, og Start meny knappen har også samme syndrom, en lilla skygge over bokstavene. Jeg prøver å kjøre f.eks UT, men spillet crasher i det den "precacher", og får en feilmelding som viser til driveren. Jeg laster så ned nyeste driver fra ati.com (4.2), sletter gamle drivere og installerer. PC fungerer ypperlig, helt til Far Cry feiler i loadingen (Spillet fungerte en god stund, men det var litt bugging noen steder, litt flimring i objekter som ligger langt vekk, noe jeg ikke la spesielt merke til). Jeg laster så ned helt nyeste driver (4.3), sletter gamle drivere og installerer, og nå får jeg samme syndromet jeg hadde helt i begynnelsen. Mange stygge bugger overalt, ingen spill fungerer, vanlig skrift er nesten uleselig noen steder, og lilla overstreking. Kan det være noe med måten jeg installerte driveren på, siden jeg fikk det til 1 gang? Jeg har prøvd å slette gamle drivere, bare skjerm driveren, Alt ATI relatert software, og nesten alle kombinasjoner.. , jeg mistenker også hovedkortet, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hjelp! ## Topic endret, "hjelp" i topic er fyfy! --blacktower ##
mantra17 Skrevet 11. mars 2004 Skrevet 11. mars 2004 Er det samme drivere for det nye hovedkort som det gamle? jeg pleier alltid å formatere og legge inn windows på nytt når jeg bytter HK.
bob dylan Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Skrevet 11. mars 2004 det ser slik ut Vært å merke: jeg har XP pro, jeg har ikke service pack 1,
[email protected] Skrevet 11. mars 2004 Skrevet 11. mars 2004 jau, formatere er en god ide Jeg kom nettopp fra en topic som kan ligne litt på den, i såfall fikk jeg et ganske bra svar der med å avinstalere ati drivere http://www.ati.com/support/drivers/misc/catalystutils.html lykke til
bob dylan Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Skrevet 11. mars 2004 dette har jeg prøvd (avinstalleringen)
mrOwnage Skrevet 11. mars 2004 Skrevet 11. mars 2004 Hvis du bytter hovedkort er det en selvfølge å reinstallere OS. Det blir omtrent det samme som å legge inn win xp på en pc,og sette disken med xp på inn i en annen pc,boote og forvente at det skal funke bra. Men det gjør det ikke. Formater,eller i det minste reinstaller win xp,så vil nok alt funke fint.
bob dylan Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Skrevet 12. mars 2004 Hvis du bytter hovedkort er det en selvfølge å reinstallere OS. Det blir omtrent det samme som å legge inn win xp på en pc,og sette disken med xp på inn i en annen pc,boote og forvente at det skal funke bra. Men det gjør det ikke. Formater,eller i det minste reinstaller win xp,så vil nok alt funke fint. Dette fungerer desverre ikke, ingen forskjell. Men jeg vurderer problemet med AGP voltage, og 4X/8X AGP
bob dylan Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Skrevet 12. mars 2004 Flasher grafikken også? graffikken flasher i DxDiag -> Direct3D test.
nogard Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Jeg hadde problemer med at grafikken flashet i freelancer og et annet problem i nolf2 der figurene ble hullete, jeg forklarte problemet til komplett.no der jeg kjøpte det, de sa at de var enige i at skjermkortet var defekt, så jeg sendte det inn og fikk pengene tilbake. Det kortet var et sapphire 9700pro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå