Jump to content
Sign in to follow this  
bOFFE

NF7-S v.2.0 - coax utgang?

Recommended Posts

Hei.

Situasjonen er følgende:

Jeg skal bygge meg en hjemmekino i kjellerstuen med HTPC. Til HTPC skal det kobles til følgende: prosjektor, TV og surroundanlegg. Til prosjektor og TV skal det også kobles en Playstation 2.

I PC'en sitter det et NF7-S v.2 hovedkort. Tenkte jeg skulle bruke z-680 som surroundanlegg. Spørsmålet blir da. hvordan kobler jeg opp dette slik at jeg får best mulig lyd fra både TV, PS2 og HTPC til Z-680 anlegget?? Tenkte jeg kunne gjøre det på følgende måte:

HTPC- z680 : coax (digital)

PS2 - z680 : optisk (digital)

TV - z680 : phono (analog)

Tusenkronerspørsmålet her er mulig å koble PC'en til z-680 vha. en coaxkabel?? :ermm:

Dersom du ønsker digital lyd til Z-680 systemet ditt fra Abit NF-7 v.2.0, er det ingen annen løsning enn å benytte optisk(Spdif). Dette kortet har ikke annen digital utgang.

Det finnes en løsning!

I utgangspunktet har dette kortet kun optisk utgang, men det har også en elektrisk utgang internt på hovedkortet. Dette er av den vanlige jumper-typen. Dersom du lager en liten kabel fra denne til en phono/RCA hunnkontakt som er festet bak på kabinettet (evt. på en utvidelsesbrakett), har du en elektrisk digitalutgang. Mao. en coax-utgang. Du lager en slik for ca. 20,-

Jeg har samme kortet selv og har vurdert denne løsningen. Men da jeg også trenger en digital inngang, som ikke finnes, har jeg vært nødt til å nøye meg med eb SB Live! med både digital ut og inn.