Gå til innhold

PC'n klikker i spill........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skal spille diverse spill, går jeg inn på spillet,

men etter 5sek -5min restarter pc'n seg.

Når den kommer på igjen står det windows has recovered from a serious error.

Alle spillene har fungert før..... :ermm:

Har radeon 9200 se series skjerm kort

2 ghz prossesor

256 DDR ram

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du overclocket systemet?

Serious error er etter hva jeg vet en feil knyttet kun til hardware. Den har nok sannsynligvis med pakka: HK,ram eller CPU å gjøre. Pleier ikke å komme hvis feil med skjermkort.

Har selv fått feilen flere ganger når jeg har vært litt modig med overclockingen.

5 sek. høres jo ut som veldig kort tid da.

Sjekk at CPU-vifte går normalt og at ikke hastigheten på den er blitt satt ned via bios e.l.

Skrevet

Du kan trykke 'details' når du får serious error,da ser du hvilken fil som forårsaket feilen,mest sannsynlig en dll fil som skjermkortet ditt bruker.

Skrevet

Sjekk temperatur på cpu'n med og uten belastning.

Stiger den mye når du belaster den sliter du med kjøling.

Det samme bør også sjekkes på skjermkortet.

Jeg hadde engang tilsvarende problemer. Da var det chipsettet og ramen som fikk det for varmt. Hang en vifte som blåste på chip og ram, og maskina ble problemfri en stund... helt til jeg oppdaga at vifta hadde sandblåst hovedkortet! (Støvfiler på insuget til kabinettet kan være en fordel)

Skrevet

Sjekk også strømforsyningen er sterk nok til det du har av hardware. OM du har for liten strømforsyning, så er auto-restart en typisk feil du møter. Spill bruker nemmelig mer strøm til GPU og CPU = PSU overload = system reboot.

300-350watt er med all sansynlighet ok til ditt system. Du kan lese dette på siden av PSU som regel (boksen bak ope i bakinettet, der du kobler inn strømmen). Du må nok ta av dekselet.

Det er langt ifra eneste muliggrunn til probleme dine, men verdt å sjekke.

Lykke til!

-Stigma

Skrevet

C:\WINDOWS\Minidump\Mini031104-01.dmp

C:\DOCUME~1\Thomas\LOCALS~1\Temp\WER4.tmp.dir00\sysdata.xml

Det er filene som er med i error raporten

Vet ikke hva dette er, men:

Errror signature

BCCode : a BCP1 : DFF0963D BCP2 : 000000FF BCP3 : 00000001

BCP4 : 806ADAD1 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1

Skrevet

Trenger slett ikke å være hardware feil, kan skyldes alt fra ustabile drivere til oppsett i bios. Det første du bør gjøre er å slå av automatisk restart(som tidl. nevnt). I windows XP gjør du det ved å høyreklikke på My Computer, velge properties og så gå inn på startup and recovery options. Sørg for at automatically restart ikke er huket av. Dermed får du opp blåskjerm som lister opp hvilken drivere som skaper problemer, og dette kan gi deg en pekepinn.

List forøvrig opp mer spesifikt hvilket hovedkort/cpu/ram du har -- kan være vi har noen bedre tips :)

Skrevet
slå av automatisk restart..!!!11111111111

Uhm, jaha. :ermm:

Uansett, jeg tror det kan være et problem med varme.

Men 5 minutt høres uansett litt lite ut.

Kjenn på kompontene om noen av de er spesielt varme. ;)

Skrevet (endret)

Fikk akkurat samme problem for et par dager siden mens jeg holdt på med lyd redigering i Logic. Jeg hadde lagt på en del effekter på de forskjellige sporene. Dette krever en god del minne noe jeg egentlig har nok av. Har allikevel ikke problemet i spill som BF.

Her var det også sysdata.xml som var problemet. Foreløpig har det bare skjedd meg par ganger i løpet av to måneder. Husker også at jeg kjørte memtest for en stund tilbake. Da stoppet den å jobbe etter en stund. Prøvde flere ganger og den stoppet på forskjellige steder, men ingen feilmeldinger. Den bare hang seg opp.

Skal snart foreta en formatering for å se om det er noen drivere som er i konflikt.

Endret av Koma
Skrevet

Disable Fastwrite om du bruker ATI Catalyst driverne. Omega har det disabled på default fordi han mener det gjør spill o.l. ustabile.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...