Gå til innhold

Ikke ekte widescreen på filmene?

Compac

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det som er problemet er at selv om jeg ser en divx film på min widescreen tv blir det svarte felt både over og under bilde, selv når tv'en står i Zoom modus.

Dette er ikke noe stort probelm, men det hadde vært gøy å utnytta hele skjermen når jeg ser film..

En anna ting er at det varierer veldig fra film til film.

Noen med samme probelm?

Fines det noe som kan gjøres med dette?

Compac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert på dette, men siden du må zoome med tv'n høres det ut som du sender et 4:3 bilde til en 16:9 TV. Finn innstillingen i avspilleren som endrer fra 4:3 til 16:9 eller noe. Hvis en slik funskjonen ikke finnes i spilleren du bruker kan du jo prøve en annen, f.eks BSPlayer

En annen mulighet er vel at filmen ikke er i 16:9 heller, men som sagt er jeg ingen ekspert og har heller ikke widescreen TV selv.

Skrevet
Ja, det som er problemet er at selv om jeg ser en divx film på min widescreen tv blir det svarte felt både over og under bilde, selv når tv'en står i Zoom modus.

Dette er ikke noe stort probelm, men det hadde vært gøy å utnytta hele skjermen når jeg ser film..

En anna ting er at det varierer veldig fra film til film.

Det spørs jo hvilket format filmen er i. TV-en er 16:9, men mange kinofilmer er vesentlig "bredere". Hvis mennesker og objekter ser ut til å ha korrekte proposjoner, så er det som det skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...