Gå til innhold

LCDTV'en min skurrer

zacka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 17" "Hyundai/Imagequest L17T" LCDTV skurrer på lyden på de norske kanalene den søker inn med autofunksjon (f.eks CNN og utenlandske kanaler er fine, men ikke MTV). Prøver å finjustere dem, men da blir bildet stygt. Før den autosøker velger jeg hvilken region (PAL-system), så det skal være i orden. Får ikke noe svar på dette i bruksanvisningen eller på nettsiden deres. Har prøvd å se i menyen om det er noen instillinger jeg må gå inn på uten å bli noe klokere.

Noen som har skjermen og kan hjelpe meg med det/evt. noen som har noe tips ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er coax-kabelen din for lang eller av dårlig kvalitet "kan" jo dette forårsake problemet. Blir det noe bedring hvis du beveger kontakten litt mens du ser/hører på?

Skrevet

Kabelen er ikke lang. Ca. 1,5 meter. Den fungerer helt fint når jeg bruker den på en vanlig tv. Dessuten er det jo bra lyd på mange av de utenlandske kanalene. Da kan det vel ikke være dårlig kvalitet på kabelen ? Jeg har sjekket at den står ordentlig i begge ender.

En ting jeg glemte å nevne. Når man skal søke etter kanaler får man opp en liste over forskjellige land. Dette er sikkert for å skille mellom formatet (eller hva det heter). Da mener jeg PAL og NTSC. Norge er ikke i listen, men øverste valg inkluderer bl.a europeiske land som f.eks Sverige. Det er dette jeg velger.

Jeg tar det for gitt at siden de selger denne skjermen i Norge (kjøpte den på PS Data) så skal den fungere selv om Norge ikke er i listen når man skal søke etter kanaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...