Gå til innhold

Analogt internt modem - hjeeelp


Anbefalte innlegg

ja, jeg fant altså ut at i disse bredbånd-tider kunne det være greit å bytte ut 33.6 boksen med et 56k modem =)

I en komplett data butikk i tønsberg trampa jeg inn og ba om det billigste analoge modemet de torde å selge. Fyren bak disken hadde et billion pci kort til 350 kr, men anbefalte meg å heller kjøpe et eksternt modem, siden disse interne pci modem korta "nektet å fungere i 8 av 10 pc'er".

Men nei da, bråkjekk som jeg var tok jeg det billige kortet (350 kr...var ikke egentlig noe billig engang) og sa skråsikkert at jeg får nok ordna det, det er jo tross alt bare et pnp pci kort.

 

så nå sitter jeg her da, og ser sikkert skikkelig dum ut, for denna dritten nekter å samarbeide!

installering av driverne går greit, men i properties på my computer er det et stygt gult utropstegn over modemet mitt, og den påstår noe sånt som "couldnt initialize device driver" eller noe... på resourches står det at kortet ikke har fått ressursene det trenger.

 

jeg har prøvd alle pci slotene, bytta om på masse irq'er både i biosen og i windows, men kortet nekter stadig å samarbeide.

 

Hadde fyren i butikken virkelig rett, nekter dette kortet å fungere på 8 av 10 pc'er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har en kompis som hadde samme kortet som deg.Han/vi fikk heller ikke kortet oppe å kjøre som det skulle.Prøvde ALLE mulige drivere og PCI-slotter.Men så viste det seg at om han prøvde å logge seg på 8-12(!)ganger etter hverandre,så kunne han plutselig fyke rett på nett den 13.gangen...Siden dette ble en slitsom prosedyre,ble løsningen et USB-modem.Som fungerte med en gang.Så jeg tror de kortene har en eller annen ustabilitet i seg...?

Lenke til kommentar

Det kan også tenkes at du har lagt inn feil driver.

 

Du kan få kortet med motorola sm56 eller en conexant chip.

 

Sannsynligvis har du fått en med conexant.

 

Du må da finne riktig driver på cd'en. Husker ikke helt hvor den ligger, men husker da også at den ikke ligger under conexant... rockwell eller noe sånt tror jeg det var.

Lenke til kommentar

det er et billion kort med conexant chip, og jeg kjører win98.

 

på cden ligger det en katalog som heter driver, og i den ligger 4 kataloger, win2000, win9x, winnt4 og winme. I win9x katalogen ligger det flere .inf filer, og jeg har prøvd alle. De er ganske like, alle er for kort med conexant chip, så det burde ikke være mulig å legge inn feil driver.

 

noen som har en ide om hvor problemet ligger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...