Gå til innhold

Canon EOS 300D vs. Nikon D70


Anbefalte innlegg

Hvilket av disse kameraene bør man velge? Akam har jo testet 300D, mens D70 ennå er såpass nytt at Akam ikke har fått testet det. Etter å ha lest alt stoff som er mulig å oppdrive her på Akam, sitter jeg igjen med en følelse av at det beste kjøpet vil være D70. Alt tyder på at 300D er et meget bra kamera i denne "budsjett-klassen", men det er indikasjoner for at D70 kanskje er enda et lite hakk hvassere. Nå har altså ikke D70 blitt testet her ennå, men går man over spesifikasjonene, kan jo det se ut som om D70 er bedre på noen punkter.

 

Nå er jeg langt fra noen ekspert, så jeg trenger noen råd og argumenter for og imot begge kameraene. Det hadde også vært flott med en kjapp innføring i hva de ulike objektivene som selges med de ulike D70-pakkene innebærer. Hvorfor det ene er bedre enn det andre etc, og hva som vil lønne seg, med tanke på å kjøpe kun kamerahus og heller kjøpe linser på et senere tidspunkt, i forhold til de andre pakkene. Noe av det samme gjelder for 300D, om man bør "styre unna" det spesial-objektivet de har lagt med i pakka og heller gå for kun kamerahus..

 

Dette ble krevende og langt, det var ikke meningen. Takk for alle evt. innspill som kan heve vår kompetanse på området!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...