Gå til innhold

5400vs7200 disker


Anbefalte innlegg

Skal velge mellom 5400rpm og 7200rpm disker til en bærbare dell, er ikke helt sikker på hva jeg skal ta. Hvor mye mer strøm bruker en7200 og er det mye mer støy?

Og vil hastigheten ha noe å si på hvor mye den tåler av støt? Siden en 7200 går raskere vil det bli større trykk som holder lese/skrivehodet oppe, og den vil bli fortere ferdig med å lese/skrive, men samtidig vil ikke en 5400 gå så mye rundt når hodet først er nedpå plata. (sikkert en litt merkelig teori thoug)

Endret av Zyrex_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal velge mellom 5400rpm og 7200rpm disker til en bærbare dell, er ikke helt sikker på hva jeg skal ta. Hvor mye mer strøm bruker en7200 og er det mye mer støy?

Og vil hastigheten ha noe å si på hvor mye den tåler av støt? Siden en 7200 går raskere vil det bli større trykk som holder lese/skrivehodet oppe, og den vil bli fortere ferdig med å lese/skrive, men samtidig vil ikke en 5400 gå så mye rundt når hodet først er nedpå plata. (sikkert en litt merkelig teori thoug)

Se testen har på barbara om de forskjellige diskene.. er ikke verdens beste men gir et ok bilde..

Jeg selv har 60 gb 7200, 7k60 og syns ikke den bråker... den høres mer enn en 5400 disk ja..Det er litt sus, og det må være helt stille for å høres i hele tatt, når den jobber er det ikke forskjell..

7200 disker trekker minimalt med strøm mer, dvs det er ikke merkbart..

Teorien angående det at de er mer "skjøre" enn andre discer har jeg veldig liten tro på særlig de sannsynligvis er mer robust bygd for å tåle den ekstra farten..

 

B

Lenke til kommentar

I'm not sure a 7200 rpm disk would be so great in a Dell machine. Depends on which one it is.. the 8600 already gets a tad hot.

 

But in some machine it's a great buy.. like an ibm T41 (because it has a harddrive encasing, that dampens vibrations = noise).

Lenke til kommentar

Hehe.. I'm Danish, so I understand everything you write - but I find that some Norwegians and Swedes don't always understand it, if I write in Danish :D

 

It would be best to hear from Dell 8600 owners (if that is the machine you are planning to get) with 7200 rpm drives - I know they are out there, and they can tell you exactly how a 7200 drive works in a 8600 :)

Lenke til kommentar
Hehe.. I'm Danish, so I understand everything you write - but I find that some Norwegians and Swedes don't always understand it, if I write in Danish :D

 

It would be best to hear from Dell 8600 owners (if that is the machine you are planning to get) with 7200 rpm drives - I know they are out there, and they can tell you exactly how a 7200 drive works in a 8600 :)

Hehe har da enda aldri møtt en nordmand som ikke skjønner hvad en danske skriver.Svensker kan av og til have en del problemer.

 

Gikk selv fra en 5400 rpm disk til 7200 i min bærbare maskin,og må bare si att det blev nesten som en helt ny maskin angående hastigheter på både oppstart og åverføringer av filer.

Angrer da slett ikke på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...