Gå til innhold

Fujifilm FinePix F610


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du kjøpt kameraet? Hvordan fungerer det i dårlig innebelysning? Jeg har et gammelt Fujfilm-kamera fra før (Finepix 2300) og det fungerer nesten ikke inne i det hele tatt, men når det er sol blir utebildene veldig bra for et så gammelt 2mp kamera.

 

Har prøvd meg litt frem i Irfanview med noen flere samples jeg har funnet på nett (link under) og sett på hva oppløsningen egentlig er gjennom å resize dem med Lanczos, Bell, og andre filtere. 8mp og nedover ser klart og tydelig ut på skjermen så det er tydelig at Super CCD ihvertfall har noe for seg.

 

http://home.fujifilm.com/products/digital/...610/sample.html

Lenke til kommentar

Har bestillt kameraet, altså, FinePix F610, men det kommer ikke før i midten av april! Koster litt over 5000 kroner, men det er det verdt! :) Bildene er vanvittig bra! Og kameraet er RASKT som lynet, både på start-up, og på å ta bilder.. Dessuten varer batteriet LENGE! (xd card) Og.... Ja! Det er i det hele tatt et utrolig bra kamera! :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig! :)

 

Jeg har skyhøye forventninger til F610, som jeg VET blir bedre enn det allerede utrolig flotte 6800Zoom... Det ENESTE jeg ikke likte med 6800Zoom var at det var LITT tregt på oppstart (luksusproblem på to sekunder) og at det tok litt for lang tid å ta bilder... Altså, mellomrommet mellom to bilder.. Meeen vi får se! Jeg tror nok F610 kommer til å sparke ræv! :)

 

Får det ca 10 april!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg prøvd FinePix F610, og jeg er mildt sagt, skuffet :thumbdown:

 

Grunnen er fordi jeg ikke syns kameraet tar i nærheten så bra bilder som for eks Canon Ixus 400.

De var faktisk så dårlige at jeg lurte på om det var noe feil med kameraet. Prøvde det først inne, og bildene ble helt blurrete. Det kunne ha skyldtes bevegelse i hendene mine, så jeg prøvde å legge det på bordet og så ta et bilde, og bildet ble nesten like dårlig da og. Og nå snakker jeg inne om dagen, når det fortsatt er lyst.

Så gikk jeg ut og prøvde å ta bilder med alle mulige typer innstillinger på kameraet. Ute i dagslys og sol ble bildene litt bedre, men på langt nær så fine som med Canon sitt. De var blasse, og hadde fortsatt en viss uskarpet i seg. At de er blasse er jo en ting, for det kan man alltids rette opp, men uskarpheten plager meg mye mer. Kunne nesten ikke zoome på bildet på pc'en etterpå uten at de ble helt uklare og stygge.

Bildene tatt med 6M var ikke i nærheten av så bra som de tatt med Canon sitt på 4M. Som jeg sa før: Det er nesten så jeg lurer på om det er noe galt med det.

 

Kanskje en proff fotograf hadde klart å "temme" dette kameraet, men som en person som bare vil ha et bra kamera til å ta fine bilder med enkelt og greit, funker det IKKE.

Jeg har tenkt å benytte meg av angreretten min i hvert fall.

Lenke til kommentar

Oppdatering.. Jeg mottar mitt Fuji FinePix F610 på tirsdag! Og jeg gleder meg som en liten drittunge! Alle bildene jeg har sett, som har blitt tatt av F610'en, er vanvittig bra! Jeg gleder meg stort til å ta bilder selv, og virkelig teste ut kameraet! Det er det dyreste og peneste kameraet på markedet, og har dessuten mottatt utrolig mange flotte reviews! Faktisk er 9/10 reviews av dette kameraet "perfekte" reviews, og et inneimellom er sånn på 70% ca... Men jeg skal gi dere min ærlige anmeldelse på tirsdag, eller onsdag! Skal nok bruke flere timer på å teste det ja! :)

Lenke til kommentar

JEG HAR FÅTT KAMERAET!!!!!!!!!!!!!! :D

 

Og det ER vanvittig bra! Det er alt jeg kan si foreløpig! Bildene jeg har tatt blir sinnsvakt skarpe, og jeg kan zoome inn på de med kameraet, ned til den minste detalj! Videokvaliteten er det beste jeg har sett på et digital stillbilde kamera! Og noe av det beste er at det er LYDRASKT! Både til å starte (1 sekund!) og til å ta bilder! Wow! Dette ER virkelig kongen på markedet i KOMPAKT klassen nå! :)

 

Meeeeeeeeeeeeeeeeen jeg har ett stort problem (som ikke har noe direkte med kameraet å gjøre) - Og det er at jeg ikke får pc'en til å detecte kameraet, slik at jeg får overført bildene til pc'en! Jeg har installert alt riktig.. USB drivere, software osv.. Og får ingen feilmeldinger! Kameraet bare dukker IKKE opp som en : (kolon) !!!!!! Noen som kan mer om data enn meg her som vil hjelpe til? :p Jeg skjønner ikke hva som er galt.....! Sikkert bare en liten detalj som jeg har glemt! :p

 

MEN ELLERS er kameraet dødsbra! Er 110% fornøyd! :) Mer info kommer snart! Og samples! ;)

Lenke til kommentar
Meeeeeeeeeeeeeeeeen jeg har ett stort problem (som ikke har noe direkte med kameraet å gjøre) - Og det er at jeg ikke får pc'en til å detecte kameraet, slik at jeg får overført bildene til pc'en! Jeg har installert alt riktig.. USB drivere, software osv.. Og får ingen feilmeldinger! Kameraet bare dukker IKKE opp som en : (kolon) !!!!!! Noen som kan mer om data enn meg her som vil hjelpe til? :p Jeg skjønner ikke hva som er galt.....! Sikkert bare en liten detalj som jeg har glemt! :p

 

MEN ELLERS er kameraet dødsbra! Er 110% fornøyd! :) Mer info kommer snart! Og samples! ;)

Jeg har også noe av det samme problemet. I dag kjøpte jeg nikon D70, men jeg klarer ikke å få overført bildene mine. Installeringen gikk helt fint, men jeg får en feilmelding om at kameraet ikke er koblet til når jeg skrur på kameraet???? Noen som kan hjelpe meg???

Endret av troy33
Lenke til kommentar

Her er en link til noen bilder jeg har tatt med kameraet:

http://www.stud.ntnu.no/~christwh/bildetest/

 

Bildene er fra hagen vår bak huset med utsikt ut over Trondheim hvor man kan se Lerkendal, Tyholttårnet og NTNU. Masse fine detaljer å få med, og været var topp.

De fleste er tatt med 6M, mens ett er 12M. Jeg har prøvd masse forskjellige innstillinger, som kan sees ut ifra små fargeforskjeller på bildene. Alt fra auto, til å bruke manuelle ISO-instillinger og fargevariasjoner i kameraet.

 

For sammenligningens skyld, la jeg også ut et bilde på 4M jeg tok sommeren 03 i Devon i England med et Canon IXUS 400 kamera tatt på auto. Også da var det blå himmel, og se på den forskjellen!! Ja, fy f#der, dere kan skjønne jeg fikk sjokk da jeg så bildene FinePix F610 gav meg i forhold til dette og de andre jeg har tatt med IXUS 400.

 

Ingen av bildene har blitt editert noe i det heletatt.

 

 

Jeg er ingen proff fotograf, men det skulle man heller ikke trenge være for å bruke disse kameraene.

Men som jeg sa tidligere, så kan det godt være det er noe galt med Fujifilm-kameraet mitt. Virker veldig sånn ut ifra hvor blurrete bildene ble.

 

Er i hvert fall spent på å se hvordan bildene til andre folk ble i forhold.

 

 

Chris

Endret av Alas
Lenke til kommentar

Chris,

 

Det har aldri vært noe galt med mitt F610. Det er noe galt med den ene pc'en min! Men nå har jeg hooket up F610'et på en annen PC, og alt virker perfekt!

 

F610'en min gir meg de klareste bildene JEG har sett i allefall... Så hva du gjør feil, det vet ikke jeg! :)

 

Skal legge ut link til noen bilder snart! ;) Prepare yourself to be amazed!!!

Lenke til kommentar

Chris/Alas

 

Jeg er ikke enig i at de bildene du har tatt med F610 er dårligere enn det du har tatt med ditt Canon-kamera, heller tvert imot! DSCF0015.jpg (12 megapixel) er mye mer detaljert enn CanonIXUS4004M.JPG, og dette ser man tydelig hvis man interpolerer Canon-fotografiet til cirka samme størrelse (dvs 4048x3036 bi-kubisk) i Adobe Photoshop Elements.

 

Når det er sagt så synes jeg at bildene tatt med F610 har litt for lite rødt, men dette kan være et kompromiss for å få hudfargene til å se så naturlige ut som mulig. Dette er uansett ikke noe som er vanskelig å fikse i etterkant.

 

Endret av DigiCamFan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjære digicam fans,

 

Jeg har nå tatt bilder med mitt Fuji FinePix F610 i et par uker, og resultatene er slående bra! Disse bildene er de skarpeste jeg har sett fra et digitalkamera i kompakt klassen, og det samme kan sies om filmene jeg tar med kameraet. Det er, med F610, som med alle digitale kompakt kameraer, best å ta bilder når det er lyst, fks. midt på dagen utendørs. MEN kameraet har en fantastisk sterk blitz også - som til informasjon er dødsrask til å lade seg opp! Et problem de fleste digitale kompakt kameraer har: blitz'en er ofte treg, treg, treg!

 

Skal snart legge ut noen flotte bilder til dere! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...