Gå til innhold

Hvordan boote en cd fran en Compaq Evo N800V


Anbefalte innlegg

Jeg har en Compaq Evo800N her som en venn av meg har kommet med fre landet. Problemet med denne laptopen er følgende:

 

 

Gutten likte ikke Win XP Home Edition, og vilel installere XP Pro. Så han hadde bare satt igang og formatert pcn da han fant ut at han ikke klarte å få pcn til å boote fra CD-rommen. Jeg har sett på den, og jeg finenr ikke ut hvordan man booter den med CD-ROM. I Bios, så ser jeg at ejg kan velge mellom harddisk eller MultiBoot. Notebook Multibay står der som alternativ sor harddisken. Men når jeg velger MultiBay, vil likevel ikke CD-ROM'n boote.

 

 

Så, jeg lurte på, om det var noen her i forumet som er kjent med denne type pc, og hvordan / hva man skal gjøre slik at pcn kan boote fra CD-ROM'n? Pcn her har også fått et nytt DVD-ROM, kan det ha noe å si? Altså han satt inn et nytt DVD-ROM etter at han hadde formatert pcn.

 

 

Om det er noen som kunne ha hjulpet med dette problemet, hadde det vært flott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Har samme pc selv.

 

Det spiller ingen rolle om han har byttet DVD-ROM, så lenge denne fungerer. Ville prøvd den i en annen laptop med multibay. Kan hende denne ikke virker som den skal vet du...

 

En annen mulighet er å sjekke at ikke selve cd`en er defekt, men det vet dere kanskje allerede...

 

Uansett: Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...