Gå til innhold

Umulig epost på N6600


Anbefalte innlegg

Her er det noe merkelig. Jeg har satt opp epostkontoen min 1000 ganger minst. Både på pc'er og andre mobiltelefoner. Og med suksess. Nå fatter jeg imidlertid ikke bæra på hva som er problemet med N6600? Laster ned epost - no problemo. Men ikke ****** om det det gå an å få sendt noe. Å nei du. Har holdt på i tre dager og alle innstillinger er snudd og vendt på. Hva i huleste heiteste er det NÅ jeg skal gjøre for å få denne sørgens eposten avgårde? Jeg har jo helt plain standard pop3 epostkonto hosted by myself på serve the world. Sende fra outlook går helt perfekt så det er ikke det.

 

Fatter ikke hva i alle dager dette skal skyldes?????????????????????? :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, om du bruker netcom sin utgående mailserver, (smtp) så kan det være en grunn til at det ikke fungerer.

Jeg bruker min private smtp server, på den serveren jeg har min vanlige epost.

 

Det var i hvertfall løsningen på mitt problem. (jeg har netcom og n6600)

Lenke til kommentar

Har samme problem med min SE T610.

 

Får mottatt mailer, men ikke sendt.

Bruker mail.online.no som både inngående og utgående server. Dette fungerer topp på Outlook, men altså ikke med telefonen.

 

Utgående port er den eneste andre tingen jeg kan styre og denne er satt til standard, altså 25.

 

Kan dette være feilen?

Lenke til kommentar

Problemet ligger antagelig ikke på telefonen, men på mailserveren. Utgående mailservere (smtp) er sperret for "ulovlig" adgang. Mail-serveren til NTNU tillater f.eks. kun sending av mail dersom brukeren er logget på fra NTNU sitt nettverk.

 

På samme måte nekter online.no, frisurf.no osv å sende mail for deg dersom du ikke er logget på fra deres nett.

 

For telenorkunder eller brukere i telenor sitt nett: bruk mobilpost-serveren. Fungerer fint på min 6600 med Chess-abonnement.

 

For netcom-brukere vil jeg anta at det finnes en tilsvarende åpen smtp-server.

 

Alternativet er å sette opp sin egen server for sending av e-mail som man åpner basert på brukernavn/passord. Da slipper man at andre bruker serveren til spam og man får sendt mail uten problemer via mobiltelefon. Både mobilpost-serveren og egen server har fungert fint på min 6600.

 

-Magnus

Lenke til kommentar

OK her er løsningen på problemet..

 

Man har en profil for oppsett av mobilpost med de nødvendige opplysninger som trengs for å kunne knytte mobiltelefonen opp mot internet. Disse skal forbli uforandret..

 

Men for å kunne laste ned og sende epost må man sette opp eposten med egen inngående mailserver (feks. mail.mittdomene.no) og denne mailserverens passord.

 

Deretter setter man bare inn den mailserveren som tilhører mobilposten for utgående mailserver (feks smtp.online.no) og driter i passord for denne utgående serveren - fordi.. det er allerede oppgitt i selve instillingene på telefonen (oppsettet for mobilpost)

 

Og voila.. it works!! Sender og mottar nå med samme epostadresse som om jeg skulle gjort dette fra pc'en..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...