fondus Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 Hei. Har tenkt å kjøre POV GF4200XP uten kjøling (stoppe vifta) når jeg ikke spiller, går det eller vil GPU brenne opp? Slår selvfølgelig vifta på når jeg skal spille...
Stig-Arne Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 nei det er ikke temp måling på kortet. Det du vill oppdage om GPU blir for varm er artifacts, win fil fryse.. Vil ikke anbefale deg å stoppe den.. Prøv heller å få satt en anne vifte på eller en viftekontroller til å styre viften.. Men uansett så tror jeg ikke den blir så varm når du Idler..
fondus Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Skrevet 8. mars 2004 Takker for svar. Nå lurte jeg ikke på om det var innebygd temp-måling i kortet, men om det tålte å stå uten kjøling (er en tynn liten kjøleribbe som vifta sitter på da) når man driver med lett grafikk som browsing og lignende. Grunnen til at jeg ikke vil ha på vifta er at jeg foretrekker å ha en støyfri pc.
Tjohei Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 Å bare stoppe vifta vil ikke funke. Skaff deg heller en denne her hos microplex. Har en litt eldre versjon av den på en 9700pro, og det går stort sett greit.
fondus Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Skrevet 8. mars 2004 Nå skal jeg ikke bruke penger på det... Jeg vil bare sette vifta innom en bryter som jeg slår på når jeg spiller og slår av når jeg skal sove og sitte foran pcen uten musikk. Men jeg må være sikker på at det ikke svir seg...
laptor Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 vifta på kortet mitt har slutta å fungere å det har gått greit hos meg, spiller til å med uten vifta, men så har jeg jo 1 kabinettvifte da. du burde nok ha det. har ti4200
Treat Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 det du kan gjøre er og klokke ned core\memory til så lavt som mulig kanskje den klarer seg uten vifte
fondus Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Skrevet 8. mars 2004 det du kan gjøre er og klokke ned core\memory til så lavt som mulig kanskje den klarer seg uten vifte Det var en god ide( Utrolig hvor korttenkt man er i blandt;)). Da får jeg prøve det så gir jeg tilbakemelding om noen dager. Takker for hjelpen så langt så spør jeg igjen hvis det er noe
fondus Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Skrevet 11. mars 2004 Ja nå har jeg prøvd kortet uten vifte, det ble så varmt at jeg ikke tørte å kjøre uten mer. når jeg skrudde på vifta så blåste den ut en sånn halvsvilukt det første minuttet så det blir nok ingen option å kjøre uten vifte, men går det ann å sette ned spenningen uten at det blir for ustablit? (Mener jeg har sett en option til å sette ned spenningen til kortet i BIOS, default 3,3V eller noe?)
Tjohei Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Ja nå har jeg prøvd kortet uten vifte, det ble så varmt at jeg ikke tørte å kjøre uten mer. når jeg skrudde på vifta så blåste den ut en sånn halvsvilukt det første minuttet så det blir nok ingen option å kjøre uten vifte... Ble maskinen ustabil, eller var det bare kortet som ble fysisk varmt? Og den svidde lukta kan ha vært fra oljelagrene i vifta, så det er ikke sikkert at gpu'en har tatt skade av det. Men i så fall er det en sjangs for at den vifta etterhvert vil ta kvelden (men den vil du jo bli kvitt uansett... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå