mitch66 Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 Støy er alltid et tilbakevendende tema. Installerte først stillegående PAPST vifter i kabinettet. Støyet fremdeles, så jeg byttet CPU-kjøler'n til en Zalman CNPS7000-Cu. Fremdeles støy å spore. Neste trinn var å fjerne vifta på VGA-kortet til fordel for en Zalman ZM80A-HP og bytta NB-vifta med en std. heatsink, men var fremdeles ikke fornøyd. Fant ut ad mye av støyen i mitt kabinett (Chieftec BX) kom fra diskene. 1 stk WD Raptor og 1 stk Maxtor 160 sata. Kjøpte meg to stk. Zalman ZM-2HC1. Disse fungerer som en kombinert kjøler og støydemper. Etter å ha montert disse rundt diskene og plassert dem i to ledige 5 1/4" brønner er det bare vindsus å høre. Så stille som det kan få blitt Diskene er knapt hørbare. M
Hidden Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 Har et Noisecontrol kabinett med Enermax manuelt justerbar (viftehastighet) PSU på 350w tror jeg det var. Støye mye før med et P4 2.0 / 512MB DDR / Abit Siluro Ti4200 (stillegående vifte), WDC 80GB oppsett, så døde Asus P4B266 og CPU'en på meg og jeg måtte skaffe noe nytt. Solgte minnet og gikk over til Dual DDR Har nå P4 2.8 med HT avslått (p.g.a. Win2k, skal ha XP pro snart), 1GB DDR dual, samme skjermkort og HD. På CPU'en bruker jeg en MIST Frostbite med hastigheten på minimum. Gjett hva som støyer mest nå. Jo, chipset vifta på Abit IS7 hovedkortet. Har du tilfeldigvis noe tips om den?
meeg Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 (endret) Zalman chipsetkjøler funker fint hos meg. Lydløst! Endret 7. mars 2004 av meeg
MuD Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 Zalman chipsetkjøler funker fint hos meg. Lydløst! Samme her... har Abit NF7-S v2.0 byttet chipsett-kjøler med ein Zalman ribbe;) heilt lydløst og den kjøler bedre
mitch66 Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Skrevet 8. mars 2004 Samme erfaring her. Fjernet vifta, satt på en kjøleribbe i kobber med litt ArticSilver3 som goop og tempen sank. Dette er gitt at du har bra ventilasjon i kabinettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå