Gå til innhold

Skjermkortet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hello

ar akkurat byggd ny pc: XP2500, 512DDR ram, Radeon 9600Pro EZ. I dag formaterte jeg hardisken å installerte windos på nytt alt gikk fint, men når jeg hadde installert noen spill å skulle sette med ned å spille litt fant jeg ut at spillet gikk ut automatisk etter et par minutter ( på noen spil restartet pc'en seg også).

Skyldes dette 3d kortet? hvordan kan jeg fikse det?

( spillene det gjaldt er commandos 3, Mafia, å big motha truckers) Tombrider AOD funket fint. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjekk vifta paa skjermkortet ditt.

det kjedde med meg og bare i spill.

kunne surfe og jobbe men etter ett par min. i spill var det stopp.

paa kortet mitt gikk vifta rundt helt til man brukte 3d spill for da stoppet vifta av varmen fra kortet.

har byttet vifte og naa fungerer det.

Skrevet

har ikke klokket noe nei, både hk og skjermkort har 8x agp ( skal sjekke fast write) ellers burde jeg da altså: lase ned service pack+nyeste drivere til skjermkort, å håpe det går bedre da :)

Skrevet

Nope funka dårlig ( har ikke lastet ned service pack1 enda, tar litt tid med dobbel isdn :p ) men nå har det begynnt å komme opp en blå skjerm som det ikke står noe på!! ( isdet får å skru seg av) En kamerat av meg sa at det kanskje hadde noe med den gamle harddisken min å gjøre, kan dette være tilfelle?

Hjelp

Skrevet

Holder PSU-en din mål? Er den på 250 Watt skift den ut eller hva sier de andre? ;) Kan også hende at det er noe AGP tull på HK-en din. Hadde problemer lignende ihvertfall med Hercules 9800XT ordnet det med produsentenes drivere fra www.hercules.com og oppdaterte alle drivere til HK-kortet og spesiellt AGP drivere. Disse spiller en stor rolle enn de fleste tror. Har erfaring med dette trus me. :thumbs:

Skrevet

Kommer litt ann på hva slags spill du har problemer i, men om det er FPS, så sjekk om det er rapportert om noen konflikter mellom skjermkort driverne dine og Punkbuster. Selv har jeg opplevd spill som avsluttes helt av seg selv, og helt brått, eller som faktisk låser hele PC'en. Dette var på grunn av at Punkbuster simpelthen ikke likte nyeste versjon av driverne til skjermkortet mitt. Da jeg bytta til en eldre versjon fungerte alt fint.

Skrevet

jeg løste problemet ved å klokke det ned med ca 20mhz på gpu :(

Jeg har vel ikke krav på noe nytt skjermkort? kan jeg kjøpe bedre kjøler å så klokke det opp igjen? ( det virker ikke som om kortet er noe særlig varmt med ;) ) Kjedelig å måtte klokke ned når det ikke er klokket opp :(

Skrevet

det samme problemet hadde jeg da jeg bygde min(radon9500,p4 2.6,1024mbramm adegy2osv)

jeg hadde satt rammen feil!

jeg tror det er det som er problemet ditt! :thumbup:

Skrevet

hvordan er det mulig å sette rammen feil? ( funket en stund med å klokke det ned, men nå har det blitt ustabilt igjenn, tror det er rammen jeg også) får prøve å fikse litt ;)

Skrevet

vifta fungerer fint hele tiden! :) skal prøve å låne noe ram av en kamerat, for å se om dette er problemet ( isåfall er begge 256 ram jeg har ødelagt, men det kan vel skje)

Skrevet

Jeg hadde ett lignende problem med mitt 9600XT kort, maskina kunne henge seg etter å ha spilt et spill (Enemy Territory) i alt fra 1-40 minutt. Jeg prøvde alt mulig for å rette på feilen (catalyst 3.6 og oppover), BIOS oppdatering, alle mulige driveroppdateringer, uten at det gav noe resultat. Til slutt prøvde jeg (etter tips fra Sapphire support) å øke volten på AGP porten med 0.1V i BIOS.

Det løste problemet for meg. Jeg bare håper at kortets levetid ikke går ned på grunn av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...