Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote Desktop i XP


Anbefalte innlegg

Jeg har 1 hovedmaskin hvor denne er satt opp med Remote Desktop, og kjører Win XP.

Så har vi en annen XP maskin med SP1. Denne kan kobles opp mot hovedmaskinen uten problemer.

Så har jeg en bærbar også med XP og SP1, denne vil ikke koble opp mot hovedmaskinen.
Får bare feilmeldingen:
"the client could not connect to the remote computer

remote connections might not be enabled or the computer might be too busy to accept new connections.
it is also possible that network problems are preventing your connection.

please try connecting again latger. if the problem continues to occur, conatact your administrator."

Har deaktivert alt av brannmurer ol. Alle instillinger ser ok ut, men...

Noen ideer?

Ja, jeg vet det finnes andre programmer som kan brukes, men nå er sprøsmålet Remote Desktop :-)

TeMA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man kommer aldri så langt at den spør etter brukernavn og passord, når jeg prøver å logge inn fra den bærbare, tenker den en stund, så kommer feilmeldingen.

 

Jeg har logget inn på hovedmaskinen fra flere andre maskiner, og det har bestandig gått bra, bare ikke fra denne (laptopen)...

 

Og ja, XP sin firewall er også av ;-)

Lenke til kommentar

det går ant å redigere firewallen til xp så man slipper å ta av firewallen på xp...

og det er jo bare å ha på "hakken" på eksternt skrivebord og velg bruker...så er det bare og prøv å logg inn på pcen...men prøv å logg inn internt på lokal nettverke først, hvis du har ngt og prøver ut fra internett så må for forwarde noen porter...får å hele tatt nå pc'en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...