PowerOfNow Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Hepp, er i feil gruppe,men jeg fikk ikke opprettet tråd i linux gruppa. Er slik at jeg har en RH linux boks med X-Server på og slik jeg har forstått så skal jeg kunne koble opp mot den boksen fra min Windows XP maskin (som en terminalklient mot en terminalserver) hvilken klient bør brukes og hvor finner jeg denne?
Paull Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Om det du vil er å kjøre X-programmer "på windows", så kan du bruke SSH til å logge inn på RH-boksen, (sørg for at X11-forwarding er på). Deretter starter du en X-server på Windows-boksen (selv bruker jeg X-serveren i Cygwin (www.cygwin.com)). Så er det bare å starte programmer i SSH-shellet f.eks xeyes, så vil de vises i X-serveren på windows-boksen. Håper det ga svar på spørsmålet ditt.
Mr-CEO Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Putty er ett fint program. http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/
Torbjørn Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 (endret) putty er et fint program som kan brukes til X11 forwarding, men er ingen X-server WinAxe er et annet alternativ, de har en 30 day evaluation period hvis man er interessert i å prøve. EDIT: WinAxe kan også brukes til XDMCP pålogging som du spør etter. Endret 4. mars 2004 av Torbjørn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå