Gå til innhold

ATX powersupply


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om disse "P4-powersupply'a" fungerer på et gammelt BX kort?

Jeg bestillte nemlig et, men dette ville ikke starte når det kom i hus.

 

Når jeg kortslutta start-pinnene så målte jeg riktig spenning på de forskjellige utgangene, så min tanke er at PS'n ikke vil starte fordi han ikke liker BX chipset! bastard!

 

her er powersupplyen min

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: spn2000 på 2002-03-21 10:10 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rare greier. Powersupplyet støtter P4, men det betyr ikke annet at den har den spesielle "P4-pluggen" i tillegg. Det er ikke noe forskjell på ATX kontakten. Ettersom du 'tjuvkoblet' powersupplyet og det funket, skjønner jeg ikke hvorfor det ikke vil fungere. Anbefaler deg å gå over alt en gang til.. sjekke ledninger.. kanskje teste om start knappen på kabinettet fungerer (mål med multimeter)

 

Selv har jeg Chieftec 340W powersupply som støtter P4, og det fungerer fint på mitt ABit KT7A-RAID med TBird..

Lenke til kommentar

Ja, sjekk alt :smile: Håper at du får det til å funke. Jeg sleit forresten litt når jeg bygde min pc. Blei litt frustrert etter hvert.. men det ordnet seg. Problemet var at jeg var sikker på at Reset CMOS jumpern sto i riktig posisjon. Noe den ikke gjorde. Den feilen var nok til at INGEN TING skjedde når jeg trykte start knappen. Ingen vifter snurret. Ingen signal til skjerm. Ingen piping fra speaker. Ingenting! Hadde litt flaks når jeg tilfeldigvis prøvde å starte pc'en når jeg flyttet jumperen til posisjonen hvor jeg var sikker på at den sto "feil". Men da stod den tydeligvis riktig :wink: Hehee. Sjekk det du også da vel!

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått sjekka PowerSupply'n.

 

Et P4 PS går ikke på et P3 MB....

Starta helt fint på et nytt P4 basert system, men nekta og starte på min P3.

 

Så OBS OBS...hvis du har et P3 system...ikke kjøp en P4 PS.

Dette synes jeg var rart, trodde ATX var ATX, og at eneste forskjellen var den heftige P4 kontakten....tydligvis ikke.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-25 08:52, spn2000 skrev:

Nå har jeg fått sjekka PowerSupply'n.


Et P4 PS går ikke på et P3 MB....

Starta helt fint på et nytt P4 basert system, men nekta og starte på min P3.


Så OBS OBS...hvis du har et P3 system...ikke kjøp en P4 PS.

Dette synes jeg var rart, trodde ATX var ATX, og at eneste forskjellen var den heftige P4 kontakten....tydligvis ikke.


 

På psuet mit står d P4 OK, men som du ser har jeg jo PIII... og d funker d

Lenke til kommentar

altså...en psu er en psu, dermed basta. eneste forskjellen på en pIII psu og en p4 er at p4 har den ekstra lille dingsen for cpu power. men det har absolutt ingenting å si på en p4. jeg skal vedde på at du ikke får startet pc'en med en annen psu heller, i såfall er den noe som er seriøst galt.

 

veggiss

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...