Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HM210 - skru av NAT?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har ADSL fra tele2, og ønsker å skru av NAT funksjonen på modemet. (har en annen ruter bak som jeg vil skal få tildelt offentlig ip)

Hvordan gjør jeg dette? Har prøvd å endre noe i modemet, men dette ser ut til å resette seg til default når jeg tar strømmen på modemet?

Noen her som har gjort dette, og kan forklare meg hvordan jeg skal gjøre dette?

Takker for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Annonse

[1] Random productId 5899409 from forum_276

Du skrur ikke av NAT-funksjonen, du bruker den til å sette opp adressetranslasjonen slik at den andre ruteren får den innkommende trafikken. Du trenger egentlig bare sette opp en eneste regel, husker ikke i hodet hvilken "flavour" NAT regel det er snakk om men det er relativt godt beskrevet i hjelpen. (Hjelpen finnes både på ruteren som HTML og du kan laste ned manualen fra Ericsson).

Vær obs på at du i tillegg må gjøre endringer i IP-filteret. Du må enten slå dette helt av, eller lage en regel for _utgående_ trafikk på det _interne_ interfacet. (Ikke innkommende på det eksterne som kanskje høres mest logisk ut). I ditt tilfelle hvor en ruter bak skal ha full aksess er det kasnkje greiest å bare slå av hele filteret...

Du bør også lese hjelpen grundig rundt dette med commit og reboot, dette forklarer hvorfor endringene dine forsvinner...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...