Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HM210 - skru av NAT?


Anbefalte innlegg

Hei,

Har ADSL fra tele2, og ønsker å skru av NAT funksjonen på modemet. (har en annen ruter bak som jeg vil skal få tildelt offentlig ip)

 

Hvordan gjør jeg dette? Har prøvd å endre noe i modemet, men dette ser ut til å resette seg til default når jeg tar strømmen på modemet?

 

Noen her som har gjort dette, og kan forklare meg hvordan jeg skal gjøre dette?

 

Takker for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skrur ikke av NAT-funksjonen, du bruker den til å sette opp adressetranslasjonen slik at den andre ruteren får den innkommende trafikken. Du trenger egentlig bare sette opp en eneste regel, husker ikke i hodet hvilken "flavour" NAT regel det er snakk om men det er relativt godt beskrevet i hjelpen. (Hjelpen finnes både på ruteren som HTML og du kan laste ned manualen fra Ericsson).

 

Vær obs på at du i tillegg må gjøre endringer i IP-filteret. Du må enten slå dette helt av, eller lage en regel for _utgående_ trafikk på det _interne_ interfacet. (Ikke innkommende på det eksterne som kanskje høres mest logisk ut). I ditt tilfelle hvor en ruter bak skal ha full aksess er det kasnkje greiest å bare slå av hele filteret...

 

Du bør også lese hjelpen grundig rundt dette med commit og reboot, dette forklarer hvorfor endringene dine forsvinner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...