Gå til innhold

Mulig å benytte xbox live med chippa xbox?


Anbefalte innlegg

Den forløpige løsningen blir å bytte harddisk hver gang du skal spille live ja. Men det kommer sikkert programvare som kan spoofe harddisk informasjonen snart.

 

oifind: Nei, det er ikke det det er snakk om her. Microsoft sjekker nå produkt/produsentinformasjon direkte fra harddisken.

 

Men som sagt, det er ikke sikkert de skal bruke informasjonen til å banne folk. Det kan jo være de bare vil kartlegge bruken av moddet xbox'er.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

For øyeblikker er det ingen god idé å putte noe annet enn en helt original xbox live..

 

Men du kan jo bruke alternativer til Xbox live, og bare spille mot andre som har chippet xbox'en.

 

Er egentlig litt rart, og teit av microsoft å være så voldsomt offensiv mot xbox'er med chip. Så lenge vedkommede bruker originale spill de har betalt for må det jo være greit!? (dvs, spiller live med chip deaktivert).

Lenke til kommentar
Den forløpige løsningen blir å bytte harddisk hver gang du skal spille live ja. Men det kommer sikkert programvare som kan spoofe harddisk informasjonen snart.

Ja men dersom man har vært på Live i løpet av de siste månedene med større harddisk, er det ingen god ide å bytte tilbake til orginal disk. Mange har gjort det og mange har blitt bannet. Det virker som om info om disken er sendt via Live og lagret hos Microsoft. Når denne endres (selv om endringen skjer tilbake til orginal) bannes xboxen. Synd men sant.

Lenke til kommentar

Det er det ingen som vet ennå, men de foreløpige spekulasjonene kan tyde på at eeprom (xboxens unike id) og info om harddisk oversendes via Live. Man antar at dette begynte i løpet av våren 2004. Dersom en av disse endres, bannes xboxen fra Live. Mange har meldt om at de kan spille med stor harddisk som er satt inn før våren 2004. Min spådom er imidlertid at store harddisker med tiden også vil bli bannet.

 

Personlig spiller jeg Live med moddet xbox (slått av selvfølgelig) og original harddisk (som jeg satte inn i forbindelse med Halo2). Har en stor harddisk med masse snadder som jeg setter inn ved behov. Litt tung løsning, men jeg ble litt nervøs når jeg leste om all banningen for tiden. Den store harddisken har aldri vært koblet opp på Live og er derfor heller ikke i "registeret" til Microsoft.

 

En kompis av meg har også moddet xbox med org. harddisk. Forskjellen til min xbox er at han også har mye uorginal programvare på harddisken (bl.a. dash på C og XBMC, avalaunch mv på E) Han har også vært på Live siden Halo2 ble sluppet uten å bli bannet.

 

For å svare på spørsmålet: Det ser inntil videre ut til at det går greit å spille på Live med modchip av og org harddisk, forutsatt at du aldri har vært på Live med en annen harddisk. Men som sagt, dette er pr. i dag. Ingen vet hva som skjer i morgen.

 

[ edit: Både jeg om kompisen min har xbox v. 1.0. Man kan ikke utelukke at det finnes muligheter for at Microsoft kan søke etter modchipper som er loddet på. Dette vil trolig variere fra xboxversjon og chip-type. Man kan med andre ord ikke si at det som fungerer for meg også vil fungere for deg. ]

Endret av roolf
Lenke til kommentar
For øyeblikker er det ingen god idé å putte noe annet enn en helt original xbox live..

 

Men du kan jo bruke alternativer til Xbox live, og bare spille mot andre som har chippet xbox'en.

 

Er egentlig litt rart, og teit av microsoft å være så voldsomt offensiv mot xbox'er med chip. Så lenge vedkommede bruker originale spill de har betalt for må det jo være greit!? (dvs, spiller live med chip deaktivert).

Er helt enig med deg, kan ikke skjønne annet enn at piratkopierengen må øke etter dette. Når folk går og kjøper et spill som halo 2 og gleder seg til å spille det på live syntes jeg det er tåpelig å banne dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...