Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med bkk bredbånd?


Anbefalte innlegg

HEi

 

Har akkurat skiftet fta NGT til BKK bredbånd, bedre hastighet til lavere pris trodde jeg..

Men da jeg skulle sette opp Emule,Dc++ osv merket jeg jo at firewallen på D-link modemet jeg har fått av BKK sperrer porter disse programmene trenger. Da jeg hadde NGT ringte jeg "bare" kundeservice og fikk passordet på routeren og kunne fikse det jeg ville der. Tenkte det var bare å gjøre dette hos BKK og, ringte kundeservice og fikk der beskjed om at jeg måtte sende en mail til Bkk-kundeservice om ikke de kunne åpne disse portene for meg. Noe jeg da gjorde det har nå gått en dag og jeg har ikke hørt noe.

 

Det jeg lurer på er: Vil de åpne disse portene for meg?? eller vil de ikke det, har de en policy at de ikke skal oppfordre til ulovlig bruk av nettet ( hørte en kamerat av meg sa dette).

Hvordan er servicen?? Utrolig kjedelig at man må maile BKK hver gang man skal åpne en port, eller Nat'e.

 

Noen som har noen erfaringer??

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HEi

 

Har akkurat skiftet fta NGT til BKK bredbånd, bedre hastighet til lavere pris trodde jeg..

Men da jeg skulle sette opp Emule,Dc++ osv merket jeg jo at firewallen på D-link modemet jeg har fått av BKK sperrer porter disse programmene trenger. Da jeg hadde NGT ringte jeg "bare" kundeservice og fikk passordet på routeren og kunne fikse det jeg ville der. Tenkte det var bare å gjøre dette hos BKK og, ringte kundeservice og fikk der beskjed om at jeg måtte sende en mail til Bkk-kundeservice om ikke de kunne åpne disse portene for meg. Noe jeg da gjorde det har nå gått en dag og jeg har ikke hørt noe.

 

Det jeg lurer på er: Vil de åpne disse portene for meg?? eller vil de ikke det, har de en policy at de ikke skal oppfordre til ulovlig bruk av nettet ( hørte en kamerat av meg sa dette).

Hvordan er servicen?? Utrolig kjedelig at man må maile BKK hver gang man skal åpne en port, eller Nat'e.

 

Noen som har noen erfaringer??

 

Takker for alle svar

Jeg har også sendt mailer om å åpne ulike porter i brannmuren uten resultat. Har purret 3-4 ganger. Spurte også om de kunne gi meg passordet, men nei. Var til og med nede med D-Linke på kontoret deres og ba de gi meg tilgang. Jeg sa at "det er jo mitt problem hvis jeg åpner for mange portere på den, det er bare meg det går utover". Han ba meg sende mail, men har ikke hørt noe. Hastigheten er heller ikke som den skal være, 500 kbps og ping på 100-500ms :thumbdown: Jeg skal sende mail til de og si at jeg skal ha halv pris frem til de har fikset hastigheten. Hvilken sender er du koblet itl forresten?? har du trådløst eller fiberkabel?

 

EDIT: har akkurat skiftet IP adressen, men merker ingen forskjell. Kommer fremdeles ikke inn som active user på DC++

Endret av Bombefar
Lenke til kommentar
Hvis du skriver inn en spesiell IP-adresse på pc'en vi alle portene være åpen.

Husker ikke helt hva den var, men tror det står på FAQ på www.smartehjem.no hvordan det skal gjøres...

fant ikke noe der, hadde vært genialt hvis du hadde funnet frem til hvor det var du så det..

 

 

 

 

Bombefar

 

Jeg sitter på fiberkabel, utrolig kjedelig hvis de skal være så trass at de ikke kan åpne noen porter engang.

Lenke til kommentar

Har akkurat testet det ut her. Skiftet til 192.168.0.30 addressen. Logget så på emule(hvor jeg har vært plaget med LowId, pga firewallen) og der fikk jeg HighId med en gang. Så det ser ut som om det virker her hos meg :)

 

Får bare kjøre opp en brannmur så går jo dette sikkert strålende.

 

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet litt rundt..

 

Etter jeg begynte å bruke 192.168.0.30 addressen har jeg fått HighID på emule, jeg laster ned med full båndbredde i Bittorrent og jeg kommer inn som active user i dc.

 

Så dette funker fett for meg, har satt opp Norton Firewall på maskinen. Så maskinen er vel rimelig safe.

 

Ønsker deg bombefar lykke til og håper du får det til du og.

 

Takker for hjelp

Lenke til kommentar

Når jeg forsøker linken(e), blir jeg bare redirigert til BKK sin hovedside for bredbånd, og jeg finner ingen FAQ som informerer om noe som helst. Kunne en av dere ha fortalt her hvilke innstillinger man må endre for å gjøre dette? Antar at det ikke bare er å forandre ip, og at noen andre felt må fylles ut også. Eller?

Lenke til kommentar

Dette er det som står på BKK sine sider:

 

Åpning av porter på D-link

 

 

D-linken sperrer i utgangspunktet for alle porter når det gjelder henvendelser fra internett. Dette er gjort for å sikre PC-en din mot datainnbrudd.

 

 

Hvis du har behov for åpne porter i D-linken, så kan man sette en bestemt IP-adresse på PC-en. Som standard er alle portene åpnet mot IP-adresse 192.168.0.30.

 

 

Man må være oppmerksom på at en fjerner sikkerheten mot datainnbrudd ved å bruke denne IP-adressen, og vi anbefaler i det tilfellet å installere en brannmur på PC-en.

 

 

Når man skal kommunisere med andre maskiner på internett eller logge på sin egen PC fra internett så må en bruke den offisielle adressen på D-linken.

 

 

Følgende parametre må brukes for å ha alle porter åpne:

 

 

IP-adresse:192.168.0.30

Nettverksmaske:255.255.255.0

Gateway:192.168.0.1

 

 

DNS1:62.97.193.3

DNS2:62.97.193.53

Lenke til kommentar

Ja dette er kun for BKK sine kunder.

 

Det jeg nå har gjordt er at jeg har kjøpt meg en trådløsrouter(1100 kr på komplett) gitt denne 192.168.0.30 adressen. Så alle portene står åpen på D-link modemet jeg fikk fra BKK. Mens jeg da har firewall på den trådløserouteren jeg kjøpte, så bare åpner jeg og lukker porter der etter behov.

 

Så nå kan bkk-gutta sitte nede på kundeservicen og gnite på portene.

 

Er eller storfornøgd med linjen :)

Lenke til kommentar

Nei, det funket dårlig. Hadde ikke all verdens forhåpninger siden jeg har bredbånd fra INO, og ikke fra BKK, men siden tracing viser at jeg er koblet til BKK, og innstillingene nesten er identiske, hadde jeg et lite håp om at det skulle funke. INO gjør meg skikkelig kvalm, de ignorerer alle forespørsler om å få mulighet til å åpne noen usle porter, noe som er helt standard hos seriøse selskaper. Jeg kommer til å ringe dem i morgen og forlange at det blir gjort, hvis de konsekvent nekter å hjelpe meg med en så enkel forespørsel skulle jeg tro at det var mulig å bryte kontrakten. Elsker INO, de klarer bare ikke å hjelpe deg med det mest elementære, alt er helt umulig å få til for de ekle menneskene. Det er så vidt de orker å reparere de hyppig ødelagte senderne sine, lenger enn det strekker de seg ikke. Ekkelt.

Endret av Uncreation
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...