Gå til innhold

Trenger hjelp angående Hansol 710P.. plz svar


fUsiOn

Anbefalte innlegg

Heisann.. har et bittelite problem.. Sitter her da.. på min nydelige maskin... hører på musikket fra 2xDali 8008 og min nydelige NAD T751 surround forsterker.(må jo skyte litt av det lille man har :grin: )

 

På Dali 8008 står det at de er skjermet for magnetisme.. og det virker sånn.. siden skjermen min ikke er blå/lilla... men det er det at skjermen min "napper"/drar seg sammen/rykker litt i bilde vertikalt.. aldri horisontalt... hvorfor gjør den det?

 

jeg har da også en 15" Cerwin Vega stående i hjørnet av rommet. men den står litt over en meter fra skjermen.. så det skal vel ikke være noe farlig..

 

mine Dali 8008 har en klaring på drøyt en halvmeter fra skjermen på hver sin side.. kan dette ta skade?

 

Har testen skjermen med jordet kabel.. ingen forskjell.. dro ut alt untatt PC'n og skjermen, teste det også med jordet kabel.. ikkenoe forskjell..

Tok skjermen til brodern en Hansol 710D.. null problem. Ikke noe "napping" i bildet. Hvis det hadde vært grafikkkortet skulle da den skjermen også "nappet"?

 

Mens jeg hadde broderns skjerm så prøvde jeg min skjerm på hans PC.. Jeg la ikke merke til noe napping da.. så hva er problemet?? er det høyttalerene min eller hva?? jeg har ikke fått testa skjermen på PC'n min utafor rommet mitt enda.. men skal på TG så da kan jeg sjekke om det er noen forskjell da.. men vennligst kom med tips og hint.. og kanskje har du hatt et lignende problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel ikke en eller annen strømforskyning liggende i nærheten av skjermen? Vet at slike kan skape div. krøll på CRT-skjermer...

 

_________________

**********

Chieftec Dragon 340W

MSI K7T Turbo2

AMD XP1700+@XP1800+

Titan TTC-D5TB CPU-vifte

512MB SDRam PC133

Abit AGP Geforce2 MX-200 32MB

Daytona PCI SIS6326

To stk 17" skjermer

W2K - ADSL fra NextGenTel (640/384)

 

[ Denne Melding var redigert av: Blippblopp på 2002-03-21 16:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-21 16:47, Blippblopp skrev:

Du har vel ikke en eller annen strømforskyning liggende i nærheten av skjermen? Vet at slike kan skape div. krøll på CRT-skjermer...


 

Høh? Hvordan da? Magnetisme fra trafoen i strømforsyningen eller.no?

Lenke til kommentar

det som er problemet er at jeg ikke har noen trafo eller lignene i nærheten.. bare høyttalerene.. jeg prøvde også å dra ut alt av ting som brukte strøm i rommet.. samme dritten.. og jeg har ikke noen stor strømkabel i veggen heller... men men.. finner dette raskt ut når jeg skal på TG.. "napper" det i skjermen da også så skal jeg sende den tilbake.

Lenke til kommentar

Hei dere

Jeg har hatt samme feil på min Hansol 900P. Det endte med at jeg fikk ny skjerm fra leverandøren - denne feilen kan skyldes dårlig lodding på print-kortet i selve skjermen.

 

Jeg vile prøvd å kontakte leverandør for å høre om de har noe forslag til løsning til denne feil.

 

Lykke til

 

John Kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...