Ronnyjo Skrevet 1. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2004 Når jeg connecter meg til noen som bor i en annen by virker det helt fint, men når jeg connecter meg til noen i samme by hakker det ganske bra. De som hakker kjører nextgentel (jeg har også) og har 1.4 mbit. Alle kjører winxp pro og har logitech quickcam Pro 4000. Noen anelse noen? Takknemlig for respons!! Siter Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 1. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2004 Grunnen er enkel. Dere bruker begge brannmur/router og derfor må det via en msn server. Hvis den personen du snakker med sitter f.eks på et nett uten ruter(f.eks ntnu) så vil det direkte kobling. Siter Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 1. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2004 Kan man få direkte kobling ved å åpne porter? Siter Lenke til kommentar
dr-demento Skrevet 1. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2004 SE: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=214306 Der har med at video forbindelsen går via en video-server i usa. Så bildet ditt blir sendt til usa og så tilbake til din kompis fra usa og motsatt. Du vet "Storebror " ser deg! Bokstavelig talt..... Siter Lenke til kommentar
dr-demento Skrevet 1. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2004 det går ikke ann å få en direkte forbindelse. Da må du bruke et annet program...eksempel netmeeting. Microsoft og bush må se, høre og analysere alle filer du sender. Det bare er sånn. Beklager. Siter Lenke til kommentar
Ronnyjo Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2004 De det ikke hakker hos har ikke brannmur og jeg har. Går et an å åpne noen porter? Siter Lenke til kommentar
dr-demento Skrevet 1. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2004 Du kan prøve med: set nat entry add 10.0.0.x 1863 0.0.0.0 1863 tcp <-Messenger Port 1863 TCP - men det oppis svært lite info om dette fra MS sin side. Men betviler sterkt at det vil hjelpe. kan prøve å koble løs brannmur - men tror ikke det hjelper heller på grunn av at bilde dataene går veldig langt Fra din maskin til usa og fra usa tilbake til din kompis sin maskin. Siter Lenke til kommentar
Timur Skrevet 1. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Microsoft og bush må se, høre og analysere alle filer du sender.Det bare er sånn. Beklager. Dette sier segselv, når han skal dra inn bush i dette Nei dette blir under min verdighet til og diskutere Edit: Håper det bare ikke er jeg som ser det Endret 1. mars 2004 av Timur Siter Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 1. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2004 det går ikke ann å få en direkte forbindelse.Da må du bruke et annet program...eksempel netmeeting. hvorfor sier du det?? det går jo an. overLoad (første replyen i tråden) forklarte jo saken. Siter Lenke til kommentar
dr-demento Skrevet 1. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2004 LES og prøv å forstå: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=214306&st=20 Det handler om markedsmakt, verdensmakt - kontroll av nettrafikken...Amerikanerene vil gjerne vite hva du og jeg gjør på nettet...de redde for at vi skal slippe en atom-bombe i hode på dem. Det blir direkte i ruteren ja...... Men dataene går likevel direkte til usa og tilbake til den mottagende part i norge igjen. Det krever høy nettverksforståelse. Kan gjerne forklare det for deg hvis du sender meg en privat mld. Mvh Dr. Demento Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.